۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۳۱۶۸۷۰
مدیر مرکز مشاوره و پاسخگویی حرم حضرت معصومه:

ارائه مشاوره در بستر معارف دینی، زمینه تربیت اسلامی را فراهم می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز مشاوره و پاسخگویی حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین امکانات و خدمات حرم حضرت معصومه(س) به مجاوران و زائران آستان بانوی کریمه ارائه خدمات مشاوره دینی در زمینه‌های مختلف است، گفت: ارائه مشاوره دینی در زمینه‌های مختلف بسترهای تربیت دینی و حل مشکلات را در بستر معارف دینی فراهم می‌کند.
مشاوره ديني

حجت الاسلام فتح الله زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین امکانات و خدمات حرم حضرت معصومه(س)به مجاوران و زائران آستان بانوی کریمه ارائه خدمات مشاوره دینی در زمینه‌های مختلف است، گفت: ارائه مشاوره دینی در زمینه‌های مختلف بسترهای تربیت دینی و حل مشکلات را در بستر معارف دینی فراهم کند.

 

مدیر مرکز مشاوره و پاسخگویی حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: ویژگی بارز مشاوره در حرم حضرت معصومه(س) این است که مشاوره بر اساس آموزه ها و سیره معصومین(ع) و بزرگان دینی بوده به همین دلیل این نوع مشاوره با توجه به بافت و ساختار جامعه و سبک زندگی اسلامی است و در گسترش تربیت اسلامی و نهادینه کردن فرهنگ اسلامی نقش بسیار مهمی دارد.

 

حجت الاسلام فتح الله زاده اظهار کرد: اگر فردی برای مشاوره به حرم مراجعه کرده و نیاز به مشاوره‌های تکمیلی داشته باشد از سوی واحد مشاوره به مراکز مربوطه و نهادهای فعال در این زمینه معرفی می‌شوند.

 

وی با اشاره به حضور کارشناسان خبره و متخصص در واحد مشاوره حرم افزود: بیشتر کارشناسان مشاوره حرم مطهر از طلاب و فضلای حوزه علمیه هستند و قبل از پذیرش از سوی کارگروه مشاوره حرم مطهر مورد گزینش و مصاحبه قرار می گیرند و در صورت تأیید در واحد مشاوره حرم مطهر مشغول به کار می شوند.

 

حجت الاسلام فتح الله زاده با تأکید بر این که در ارائه خدمات مشاوره ای، اولویت با زائران است، افزود: افراد برای بهره مندی از خدمات مشاوره ای حرم مطهر می توانند به صورت حضوری یا تلفنی با شماره‌های37175450 و 37175420 وقت مشاوره گرفته و با حضور در حرم مطهر، در زمینه های مختلف خانواده، امور تربیتی، ازدواج، تحصیل، تغذیه از کارشناسان حرم مشاوره دریافت کنند.

 

وی با بیان این که واحد مشاوره حرم مطهر با حضور 32 مشاور در بخش خواهران و 34 مشاور در بخش برادران در حال فعالیت است، گفت: خواهران و بانوان می‌توانند صبح ها از ساعت 8 تا 12 و برادران بعد از ظهر ها از ساعت 16 تا 20 برای دریافت مشاوره به واحد مشاوره حرم واقع در ورودی صحن جواد الائمه(ع) طبقه فوقانی از درب 18 مراجعه کنند.

 

حجت الاسلام فتح الله زاده یادآور شد: در واحد مشاوره آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) چهار اتاق مشاوره به صورت همزمان فعال است که در ماه، به صورت میانگین، به 900 نفر از زائران و مجاوران بانوی کرامت خدمات مشاوره ای ارائه می کند./837/302/ب2

ارسال نظرات