۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۳۱۶۸۹۴
آیت الله مجتهد شبستری:

کمر اقتصاد کشور با ورود کالاهای خارجی خواهد شکست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان این که ورود بی رویه کالاهای خارجی کمر تولیدات داخلی را خواهد شکست، گفت: نباید اجازه داد تا به بهانه ارتباط با دنیا دروازه واردات بی رویه کالاهای خارجی به کشور باز شود.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی شامگاه امروز در دیدار تشکل ها، مسؤولان و دانشجویان دانشگاه های استان آذربایجان شرقی، وحدت و انسجام در کارها را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: دین اسلام مسلمانان را دعوت به وحدت و همبستگی کرده و انجام امور به شکل اجتماعی را خواستار شده است.


وی با بیان این‌که تشکل های دانشجویی و طرح مشکلات در درون این تشکل ها سبب حل کثیری از مشکلات خواهد شد، افزود: تشکیل کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها باید در اولویت قرار گیرد، مکررا خواستار شکل گیری کرسی های آزد اندیشی شده ایم.


عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که کرسی های آزاد اندیشی از سبب موشکافی مسائل و مشکلات و ارائه راه حل هایی خواهد شد، تأکید کرد: این تضارب آراء در کرسی های آزاد اندیشی نتایج مفیدی را خواهد داد، این گونه مشورت ها سبب تبادل و هم افزایی عقلی خواهد شد.


وی با تأکید بر حفظ آرامش محیط های علمی و دعوت از شخصیت های معقول و عالم و بدون تندروی، ابراز داشت: بعضی از شخصیت های سیاسی و سخنرانان نسبت به برخی از جناح های خاص سیاسی تندروی کرده و سخنان تند و زننده‌ای را بیان می کنند.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که طرح مسائل سیاسی باید در دانشگاه ها با رویکرد علمی و به دور از باند بازی و جناح زدگی باشد، تصریح کرد: دانشگاه محل سیاسی کاری نیست، طرح مسائل سیاسی نباید داشنگاه ها را از ماهیت علمی آن دور کند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رکود اقتصادی حاکم در فضای کشور، خاطرنشان کرد: خروج از رکود اقتصادی جز با تکیه بر توانمندی های داخلی ممکن نخواهد شد، امید به حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو توجه به تولید داخلی است.


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات و تأکیدات ایشان در حفظ روحیه استکبار ستیزی و عدم سازش با دولت های استکباری، اذعان داشت: مذاکراه با دولتی استکباری غیر قابل باور و غیر ممکن است.


وی با انتقاد از گشودن دروازه واردات کالا های خارجی به کشور، ادامه داد: نباید و به هیچ وجه اجازه داد تا به بهانه ارتباط با دنیا دروازه واردات بی رویه کالاهای خارجی به کشور باز شود، ورود بی رویه کالاهای خارجی کمر تولیدات داخلی را خواهد شکست.


آیت الله مجتهد شبستری با تأکید بر تداوم روحیه استکبارستیزی در نسل جوان انقلابی، خاطرنشان کرد: شناخت علمی ماهیت استکبار و رفتار شناسی علمی آن باید مورد توجه نهادهای علمی کشور باشد، دانشگاهیان باید در فضای سیاسی کشور پویا عمل کرده و پیشنهادات خود را به مسؤولان کشوری ارائه دهند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطرات دو قطبی سازی جامعه به دو بخش منتقدان ولایت و حامیان آن که از سوی دشمن و دوستان داخلی آن پیگیری می شود، تأکید کرد: تخریب ولایت فقیه در حقیقت تضعیف امنیت و آرامش کشور است، این مسأله در درون دانشگاه ها حساس بوده و باید مورد توجه جدی قرار گیرد.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تأکید بر حفظ اصول و ارزش های انقلابی، ادامه داد: اظهار نظر های سیاسی و بیان انتقادات از سوی مسؤولان و کاندیداهای انتخابات باید با حفظ اصول و ارزش های باشد.


وی با بیان این‌که حضور فله ای کاندیداها و احراز صلاحیت از سوی مردم طرحی اشتباه و نامعقول است، ادامه داد: این یک اظهار نظر افراطی در فضای کشور است، در هیچ جای دنیا امکان ورود همگان به انتخابات فراهم نیست و باید فیلترهای بسیار قوی باشد تا هر کسی نتواند وارد فعالیت های انتخاباتی شود، باید افرادی بتوانند به این فعالیت ها وارد شوند که صلاحیت های لازم و واقعی را داشته باشند.


امام جمعه تبریز با اشاره به حفظ فضای اخلاقی و آرام انتخاباتی در ایام تبلیغات کاندیدا ها، ابراز داشت: انتخابات باید با امنیت، آرامش و در فضایی کاملا آرام برگزار شود، دامن زدن به اختلافات آرامش جامعه را به حاشیه می کشاند.


وی در پایان با تاکید بر لزوم گسترش فعالیت های فرهنگی و توجه به این امور در دانشگاه ها، افزود: در دانشگاه ها توجه شود تا افزون از فعالیت های گسترده علمی در حوزه های مختلف، به فعالیت های فرهنگی هم توجه شود./854/202/ب1

ارسال نظرات