۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۶۹۱۹
استاد حوزه علمیه قم:

هیچ عبادتی نمی تواند جایگزین فریضه حج شود

خبرگزاری رسا - حجت الاسلام بابازاده با بیان اینکه فریضه حج در جای خود به صورت مستقل فریضه است، گفت: هیچ گاه عبادات دیگر یا بخشش به فقرا نمی تواند جایگزین حج ابراهیمی شود.
کعبه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر بابازاده، از استادان حوزه علمیه قم در گفت و گویی با اشاره به اهمیت فریضه حج گفت: دستورات و فرائضی که برای مسلمانان تشریع شده است هر کدام حکمت خاصی دارد؛ اگر کسی همیشه نماز بخواند اما فریضه حج را برای خود تعطیل کند، در حکم کفر به این فریضه است.

 

وی افزود: وجوب حج شرایطی دارد، از جمله آن شرایط امنیت راه است؛ مسیر حج از نظر امنیت جانی، مالی و ناموسی مشکلی نداشته باشد.

 

این پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه فریضه حج در جای خود به صورت مستقل فریضه است، گفت: هیچ گاه عبادات دیگر یا بخشش به فقرا نمی تواند جایگزین حج ابراهیمی شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین بابازاده با بیان اینکه حج دارای آثار متفاوتی است، گفت: از جمله آثار حج وحدت بین المللی مسلمانان است؛ کنگره حج موجب می شود مسلمانان با برادری و عطوفت اسلامی اهداف مشترک خود را پیاده کنند.

 

وی گفت: اگرمسلمانان و زائران بیت الله الحرام به مسائلی که درباره وحدت امت اسلامی است، توجه کنند و مصالح امت اسلامی را در نظر بگیرند، کشورهای استکباری جسورانه با مسلمانان برخورد نمی کنند./1330/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج 

ارسال نظرات