۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۳۱۷۰۵۴
رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان:

بالاترین مقام برای زن مادر بودن است/ به راحتی از نقش مادر بودن خود استعفا ندهید

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نیلی پور مسؤولیت پذیری، قدرت پاک کردن ذهن از زباله ها و نظافت و نظم در زندگی را از مهم ترین عوامل پایداری زندگی موفق دانست و گفت: بالاترین مقام برای زن مادر بودن است، به راحتی از نقش مادر بودن استعفاء ندهید، امروز پدیده چند مادری برای کودکان حاصل از عدم مسؤولیت پذیری مادران است.
حجت الاسلام نيلي پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی نیلی پور رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان، بعد از ظهر امروز در مراسم جشن ازدواج طلاب مزدوج حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، گفت: با ازدواج کردن انسان باید در سه حوزه مهم نقش و مسؤولیت خود را به درستی ایفا کند که شامل حوزه های شخصی و فردی، خانوادگی و اجتماعی است.

 

وی ادامه داد:  به زبان شهید استاد مطهری اتفاقی که در تشکیل خانواده می افتد این است که من به ما تبدیل می شود، در فرهنگ اسلامی یکی از مهمترین جنبه های تربیتی ازدواج است، کسانی که تشکیل خانواده نمی دهند تا آخر عمر خود خام هستند و آن پختگی که در اثر زن و مرد و پدر و مادر شدن نصیب انسان می شود را نمی چشند.

 

حجت الاسلام نیلی پور بیان داشت: امام صادق(ع) می فرمایند" هر کس خنکای محبت ما اهل بیت را در دلش احساس کرد، بسیار به مادرش دعا کند" ، این نشان می دهد که تهذیب و مال حلال خوردن پدر و مادر تاثیر بسیاری در شکل گیری فرزندان دارد و برای همین به عروس ها توصیه می کنم که فرزند خود را با معنویت بار بیاورند و قبل از تولد هم توجه ویژه ای به امور معنوی داشته باشند.

 

رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان، اظهار داشت: یک خانواده موفق در قبال جامعه خود مسؤول است، نباید تنها به جنبه های خانوادگی توجه داشته باشیم، من به همواره تازه عروس و دامادها را توصیه می کنم که از همان روز اول زندگی به حضرت فاطمه زهرا(س) تاسی کنند و همان گونه که ایشان بهترین لباس خود را در شب عروسی به سائلی دادند که تقاضای لباس دست دوم از ایشان کرد، زوج های جوان می توانند در شب عروسی خود این کار را انجام دهند و حتماً ثمرات بسیار مفید آن را در زندگی خود مشاهده کنند.

 

وی امام زمان(عج) را مصلح کل دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ انتظار همه اش به معنای دغدغه ایجاد یک جهان سالم و عاری از ظلم داشتن است، پس ما نمی توانیم نسبت به جامعه خود بی تفاوت باشیم، از همان روز اول زندگی خود سرپرستی یک یتیم را بر عهده بگیریم و اصلاً نترسیم که حالا ما نمی توانیم خودمان را هم اداره کنیم، من به شما اطمینان می دهم که ثمرات بی نظیر آن را به زودی مشاهده خواهید کرد، این اشتباه است که برخی افراد تصور می کنند پاداش اعمال نیک در این دنیا تنها در آخرت داده می شود بلکه بسیاری از پاداش ها در هیمن دنیا به چشم قابل دیدن است.

 

حجت الاسلام نیلی پور گفت: امیرالمومنین(ع) می فرماید" وقتی فقیر هستید با صدقه دادن با خدا تجارت کنید" ، قرآن مجید می فرماید" به مقام ابرار نمی رسد مگر کسی که از آن چه دوست دارد در راه خدا انفاق کند" ، نگوییم ما که ثروتمند نیستیم و نمی توانیم سرپرستی یتیم را عهده دار شویم، جلو برویم و از همان اول زندگی هم شروع کنیم.

 

توقعات مکرر زن می تواند شوهر را از راه صحیح منحرف کند/ پاک نکردن ذهن از زباله ها منجر به جدایی می شود

رییس بنیاد مهدویت و آینده پژوهی اصفهان تصریح کرد: کنترل توقعات به خصوص در مورد خانم ها در برای یک زندگی موفق بسیار مهم است، پیامبر(ص) به حضرت زهرا(س) فرمودند" دخترم از علی(ع) خواهش و درخواستهای مکرر و پی در پی نداشته باش" ، زن منبع زندگی است، اما گاهی برخی زن ها با درخواست های زیاد از شوهر خود مرد را از راه صحیح منحرف کرده  و به سمت مال حرام متمایل می کنند.

 

وی نظم و نظافت را در زندگی بسیار مهم دانست و ابراز داشت: منظور از نظافت تجمل گرایی نیست، همچنین قدرت عفو و پاک کردن ذهن از زباله ها از ضروری ترین نیازهای زندگی بشر امروز است، وقتی رفتار اشتباهی را از شخصی می بینیم اگر آن رفتار را در ذهن خود ثبت کنیم و برای محو و فراموش کردن و پاک کردن آن از ذهن خود اقدام نکنیم، به مرور زمان وقتی به خانم یا شوهر خود نگاه می کنیم این نقاط کثیف خود را نشان می دهند و او را فردی با تعداد زیادی خطا می بینیم و درنتیجه نمی توانیم او را تحمل کنیم و باعث جدایی می شود.

 

حجت الاسلام نیلی پور کمرنگ شدن مسؤولیت پذیری از سوی نسل جوان امروز را عامل اصلی گرایش پایین جوانان برای ازدواج و فرزندآوری دانست و اظهار داشت: متاسفانه امروز پدیده چند مادری برای کودکان هم ریشه در عدم مسئولیت پذیری مادران دارد و فرزند از صبح تا شب با چندین نفر و شیوه تربیتی زندگی می کند که خیلی سخت است، از خواهران خواهش می کنم هرگز به راحتی از نقش مادری خود استعفا ندهند زیرا بالاترین مقام برای زن، مادر بودن است. /869/202/ب3

ارسال نظرات