۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵
کد خبر: ۳۱۷۰۶۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

انتخابات اوج تجلی حق‌الناس و رمی شیاطین جهان است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: انتخابات اوج تجلی حق‌الناس در کشور و رمی شیاطین جهان است به همین دلیل باید با مشارکت پرشور و حداکثری مردم برگزار شود.
حجت الاسلام يعقوبي

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به در پیش بودن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: ملت ایران در هفتم اسفندماه جاری، با حضور پرشور خود در عرصه انتخابات بار دیگر حماسه‌ای سیاسی خلق می‌کنند.

 

وی بابیان اینکه تمامی داوطلبانی که از سوی شورای نگهبان برای رقابت در دو انتخابات پیش رو تأیید شده‌اند، افرادی صالح هستند، افزود: در این میان مردم وظیفه دارند از بین افراد و نامزدهای صالح، نامزد اصلح را انتخاب کرده و به عنوان نماینده خود راهی مجلس کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه همه افرادی که شورای نگهبان به آن‌ها اجازه رقابت در این عرصه را داده، نامزدهای خوب بوده و مردم باید در بین آن‌ها خوب‌ترها را انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: مردم وظیفه دارند با دقت و هوشمندی در هفتم اسفندماه امسال به افراد خوب‌تر، قوی‌تر، متدین‌تر و خدمت‌گزارتر رأی داده و آن‌ها را نماینده خود کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه به‌بیان‌دیگر انتخابات هفتم اسفندماه در کشور رقابت بین خوب و بد نبوده بلکه رقابت بین خوب و خوب‌تر است، تصریح کرد: بر این اساس باید مردم و حامیان و طرفداران نامزدهای مختلف در تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی مراقب باشند به سایر نامزدهای مورد تأیید نظام بی‌حرمتی نکرده و فضای سالم و قانونی انتخابات را تحت تأثیر قرار ندهند.

 

وی با تأکید بر دوری افراد از تخریب سایر نامزدها و سیاه‌نمایی علیه وضعیت کشور در تبلیغات، افزود: نامزدهای انتخاباتی می‌بایست به‌دوراز سیاه‌نمایی علیه نظام و خدمات دولت و یا تخریب رقبا، تنها به تشریح و تبیین اهداف و برنامه‌های خود پرداخته و از این طریق در پی کسب آرای مردم باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: مردم ما اکنون به درجه‌ای از بلوغ سیاسی رسیده‌اند که دیگر به توانایی‌ها، توانمندی‌ها و برنامه‌های نامزدهای انتخاباتی رأی می‌دهند و در این رابطه نیز تبلیغات درست را از نادرست تشخیص می‌دهند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: مردم ایران اسلامی از بلوغ سیاسی و فکری بالایی برخوردار بوده و نامزدهای انتخاباتی می‌بایست دقت کنند با برخی تبلیغات نادرست و اقدامات غلط به شعور ملت توهین نکنند.

 

وی ادامه داد: بعد از انتخابات نیز کسانی که بیشترین رأی مردم را کسب کرده و به عنوان نماینده راهی مجلس می‌شوند باید بدانند مسؤولیت سنگینی داشته و می‌بایست به این مسؤولیت و عهد خود وفادار باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: افرادی که در انتخابات رأی نمی‌آورند هم عزیز ملت و سرمایه اجتماعی این کشور بوده و بدون شک از توان و وجود آن‌ها در سایر عرصه‌ها استفاده می‌شود.

 

وی در ادامه با یادآوری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت انتخابات، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که رهبری بر رعایت حق‌الناس در انتخابات تأکید کردند، همه باید بدانند انتخابات درواقع اوج تجلی حق‌الناس در کشور و رمی شیاطین جهان است به همین دلیل باید با مشارکت پرشور و حداکثری مردم برگزار شود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه اظهار کرد: انتخابات برای مردم ایران به‌مثابه یک نفس سیاسی تازه است به همین دلیل حضور و مشارکت پرشور ملت در انتخابات، روح تازه‌ای به عرصه سیاسی و تصمیم‌گیری کشور دمیده و سرنوشت چند سال آینده کشور را مشخص می‌کند./9314/302/ب3

ارسال نظرات