۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۳۱۷۰۶۶
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

کم توجهی به فرهنگ آسیب های فراوانی برای جامعه خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه با بیان این که همه در قبال مسائل فرهنگی مسؤول هستند، گفت: کم توجهی به فرهنگ آسیب های فراوانی برای جامعه خواهد داشت
امام جمعه اروميه در جلسه حقوق شهروندي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در جلسه حقوق شهروندی و صیانت از حقوق شهروندی که امروز در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، گفت: اسلام تأکید زیادی بر رعایت حقوق افراد، داشته است وآموزه های دین اسلام به رعایت حقوق شهروندان و وظایفی که برعهده حاکمیت ونظام است تأکید دارد .‌

 

وی در ادامه افزود: مسأله حقوق شهروندی باید به جد پیگیری شود و مسؤولان مربوطه باید این مسأله را با تلاش و جدیت فراوان پیگیری کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی به اهمیت تلاش و کوشش در هر کاری تأکید کرد و گفت: تجربه ثابت کرده است، در هر مسأله ای که تلاش و کوشش بیشتر باشد مشکلات حل می شود.

 

امام جمعه ارومیه تأکید کرد: ما در قانون ضعفی نداریم، بلکه ضعف در عملگرایی است، از این رو با عمل به قانون بیشتر مسائل و مشکلات برطرف خواهد شد.

 

وی بر اهمیت حفظ و کرامت انسانی اشاره و تصریح کرد: با رعایت حقوق شهروندی منزلت و شأن انسان که تاکید زیادی در اسلام شده است، حفظ خواهد شد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ضرورت کارهای پژوهشی و علمی گفت: در هرکاری باید کارهای پژوهشی و علمی صورت گیرد تا طرح و کاری که انجام می دهیم از یک پشتوانه علمی برخوردار باشد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این که همه در قبال مسائل فرهنگی مسؤول هستند و باید فردای قیامت پاسخگو باشند، تصریح کرد: کم توجهی به فرهنگ آسیب های فراوانی برای جامعه خواهد داشت.

 

وی افزود: هر روز ما شاهد بی‌بند و باری و بد‌حجابی با اشکال مختلف در جامعه هستیم و متأسفانه در حال حاضر وضعیت پوشش در جامعه ما مناسب نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به برخورد جدی با تولید کنندگان لباس های مبتذل و نامناسب تاکید کرد: مسؤولان باید با کسانی که لباس های نامناسب تولید کرده یا وارد می کنند برخورد جدی داشته باشند و باید سیاست‌گذاری مناسبی در زمینه پوشاک و تولید مد، صورت گیرد.

 

امام جمعه ارومیه در پایان خطاب به مسؤولان گفت: در نظارت و بازرسی در ادارت در مسأله رعایت حقوق شهروندی باید حساسیت خاصی نشان دهید./1301/202/ب3

ارسال نظرات