۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۳۱۷۰۷۳
آیت الله مجتهد شبستری:

دولت به مشکلات جامعه پرستاری رسیدگی کند/ پرستاری شغلی با فضیلت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: دولت همان طور که طرح نظام تحول سلامت را با هزینه بالا در سطح کشور اجرا کرد ضرورت دارد که مشکل کمبود پرستار در مراکز درمانی را نیز رفع نمایید.
همايش بسيج طلاب تبريز با حضور آيت الله شبستري در تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری امروز در دیدار جامعه پرستاری استان با اشاره به مقام والای حضرت زینب (س)، اظهار داشت: حضرت زینب (س) معصوم نبودند، اما مقام او از افراد عادی بالاتر است.


وی با بیان این‌که حضرت زینب (س) علاوه بر تفسیر قرآن، از یتیمان به خصوص حضرت زین العابدین (ع) پرستاری می کرد، ادامه داد: حضرت زینب (س) پرستار واقعه عاشورا بود، در روز عاشورا امام سجاد (ع) بیمار بود و حضرت زینب (س) از یادگار برادرش به بهترین نحو ممکن پرستاری کرد.


عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که روز ولادت حضرت زینب (س) روز پرستار نامگذاری شده است، گفت: پرستاری شغل مقدس، پر زحمت و ارزشمندی است، پرستاران شغلی را انتخاب کرده اند که فضیلت بالائی دارد، دولت نیز باید برای پرستاران عنایت و اهتمام ویژه ای داشته باشد.


وی ادامه داد: در دیدار سال گذشته کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی از سوی مسؤولان و متولیان امر اعلام شد، لازم است راه کار های مورد نیاز برای جذب پرستار مورد توجه و برنامه ریزی قرار گیرد، اگر پرستار از کمبود خواب رنج برد در رسیدگی به بیماران نیز دچار مشکل خواهد شد.


امام جمعه تبریز با بیان این‌که امیدواریم با بهبود وضعیت دولت کمبود نیروی پرستاری در مراکز درمانی برطرف شود، خاطرنشان کرد: دولت همان طور که طرح نظام تحول سلامت را با هزینه بالا در سطح کشور اجرا کرد ضرورت دارد که مشکل کمبود پرستار در مراکز درمانی نیز رفع نمایید.

 

وی با بیان این‌که پرستاران با بیماران رفتار ملایم داشته باشند، چرا که ممکن است بیماری در اثر سختی دچار پرخاشگری شود، ادامه داد: برخورد نا مناسب با بیمار خلاف اخلاق است، بیمار ممکن است در حال مناسب نبوده و هذیان و یا پرخاشگری کند، از این رو پرستاری کاری سخت و نیازمند صبر و حوصله است.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) تلقین روحی مثبت پرستار به بیمار را در بهبود سریع بیمار مهم و مؤثر دانست و ادامه داد: طبق گفته روانکاوان 50 درصد معالجه مربوط به تلقین روحی است و 50 درصد دیگر درمان نیز مربوط به درمان دارویی است./854/202/ب3

ارسال نظرات