۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۳۱۷۱۱۹
حجت‌الاسلام طباطبایی:

حج تمرینی برای امت واحده شدن است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه روحانیت مبارز تهران گفت: مسلمانان از ملیت‌های مختلف در حج حاضر می شوند و صحنه زیبایی از اخوت و برادری را در ایام حج شاهد هستیم و این تمرینی برای امت واحده‌شدن است.
کعبه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبائی، عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت و گویی با اشاره به آثار حج برای انسان گفت: حج عبادتی سرشار از معنویت و خودسازی است.

 

این استاد اخلاق با بیان اینکه کنگره حج تنها در عبادات فردی خلاصه نمی شود، افزود: حج علاوه بر آنکه بعُد اجتماعی دارد، دارای بعُد سیاسی نیز است و حاجیان در این کنگره بزرگ به مسئله مهمی چون وحدت نیز باید توجه کنند.

 

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران، عنوان کرد: مسلمانان از ملیت های مختلف در حج حاضر می شوند و صحنه زیبایی از اخوت و برادری را در ایام حج شاهد هستیم و این تمرینی برای امت واحده شدن است.

 

حجت الاسلام طباطبایی بیان کرد: در این برهه از زمان که دشمنان قصد ایجاد تشتت و اختلاف در میان مسلمانان را دارند و گروه های تکفیری به دنبال تضعیف اسلام هستند، کنگره حج فرصت مغتنمی برای نزدیک شدن هر چه بیشتر مسلمان به یکدیگر است.

 

وی افزود: در آیات مختلف قرآن نسبت به این فریضه الهی توجه شده و همه مناسک حج برای آن است که انسان بیشتر به خدا نزدیک شود.

 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کسانی که توفیق تشرف به سرزمین وحی را دارند، باید از فرصتها گذرا استفاده کنند و بیشتر به کسب معرفت بپردازند و در بازگشت با توشه معنوی به دیار خود بازگردند.

 

وی تأکید کرد: زائران بیت الله الحرام باید آدابی را رعایت و قبل از این سفر معنوی خود را از هر جهت آماده کنند و اگر حق الناسی بر گردن آنها است، آن را ادا کنند و قبل از تشرف به حج آمادگی لازم را برای انجام مناسک داشته باشند./1330/102/ب2

 

 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات