۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۳۱۷۱۴۲
آیت الله سبحانی:

زندگی ساده باید شعار روحانیت باشد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر ضرورت ساده زیستی و با بیان این که انسان نباید دنیا را دور خودش جمع کند، گفت: همین که انسان زندگی آبرومندی داشته باشد کافی است؛ زندگی ساده باید شعار روحانیت باشد.
درس خارج اصول آيت الله سبحاني در مسجد اعظم قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام گفت: حضرت فرمودند بهترین اشخاص کسانی هستند که سه ویژگی داشته باشند که یکی از آن ها اخلاق نیکو و تحمل بالا است.


وی افزود: روزی شخصی به رسول اکرم(ص) توهین کرد اما ایشان به جای برخورد سخت با او صحبت کرده و سبب مسلمان شدن آن شخص شد، دومین ویژگی زندگی ساده است؛ در خانه برخی از علما تنها دو گلیم وجود داشت.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که حتی برخی مراجع تا آخر عمرشان حاضر نشدند خانه های ساده خود را تغییر دهند، اظهار داشت: انسان نباید دنیا را دور خودش جمع کند، همین که انسان زندگی آبرومندی داشته باشد کافی است؛ زندگی ساده باید شعار روحانیت باشد.


وی ادامه داد: از دیگر ویژگی های بهترین اشخاص از منظر پیامبر اسلام این است که انسان نسبت به خانواده خود مهربان باشد، انسان باید به گونه ای باشد که همکار خانواده خود محسوب شود؛ اهل باید جایگاه انسان را بزرگ تلقی کرده و زبان گویایی در برابر همسایه ها باشد.


حضرت آیت الله سبحانی ابراز داشت: نباید به گونه ای شود که همسر انسان پشت سر او به دیگران شکایت کند رو روحانیت از وقار بیفتد، از این رو باید مراقبت کرد./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات