۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۳۱۷۱۵۱
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

مدیریت وسیله‌ای برای آزمایش الهی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مدیریت را وسیله امتحان الهی بیان کرد و گفت: اگر انسان واقعاً بداند که این سمت و مقام او مایه امتحان الهی است از سخن گفتن و اعمالش، بسیار مواظبت خواهد کرد.
امام جمعه اروميه در جلسه اخلاق ويژه مديران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در جلسه اخلاق ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی که به میزبانی شرکت گاز استان برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن، گفت: تقوا و خداترسی راه خروج از مشکلات است و اگر انسان در هر امری معیارش را بر حسب تقوا قرار دهد، خداوند قدرت تشخیص حق از باطل را به او نشان خواهد داد.


وی به اهمیت مشورت در دین اسلام اشاره کرد و افزود: مدیر اسلامی، امورات را با مشورت انجام داده و از نظر دیگران هم استفاده می‌کند.


امام جمعه ارومیه ادامه داد: انسان عاقل در برنامه‌ریزی از افراد فهیم مشاوره می‌گیرد و در حین تصمیم‌گیری به خدا توکل کرده و تصمیم را اجرایی می‌کند.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی مدیریت را وسیله‌ امتحان الهی بیان کرد و گفت: خدا در این امتحان چگونگی عملکرد ما را می‌سنجد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: اگر انسان واقعاً بداند که این سمت و مقام او مایه امتحان الهی است، از سخن گفتن و اعمالش، بسیار مواظبت خواهد کرد.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه انسان باید براساس معیارهای دینی راه را تشخیص داده و تابع هوای نفس جماعت نباشد، تصریح کرد: باید مراقب باشیم از آنچه مغایر با دستورات الهی است، پرهیز کرده و به وسوسه دیگران اهمیت ندهیم.


استاد حوزه و دانشگاه گفت: مدیر اسلامی باید با کارمندان و زیر دستان خود مهربان باشد و با شفقت و دلسوزی با آنان رفتار کند.


وی رفتار قاطعانه در عمل،  مهربانی، ساده زیستی و پرهیز از غرور و تکبر را از ویژگی‌های مورد توجه مدیران اسلامی خواند و گفت: تجمل‌گرایی در دین اسلام حرام است و اسراف کاران از برادران شیطان هستند و اسراف کردن چه از مال خود شخص و چه از بیت المال حرام است.


امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه مدیر اسلامی باید حتما رابطه‌ای ویژه با خدا داشته باشد، گفت: کسی که مدیریت
و هدایت جامعه را عهده‌دار است، باید با تهجد و شب زنده‌داری از خدا نیرو بخواهد.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: انسان نباید به خاطر اعمال انجام داده‌اش فرحناک شود و مدیری که با تعریف و تمجید از او حالت خودستایی و شادمانی پیدا می کند،  لایق مدیریت اسلامی نیست.


وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات گفت: ما نباید برای تبلیغات از نامزدها از راه هدایت خودمان خارج شده و آخرت خود را به خاطر دنیای آنها خراب کنیم چرا که این عمل شرعا و قانونا صحیح نیست./936/202/ب2

ارسال نظرات