۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۳۱۷۱۹۴
سلیمانی:

دولت در مقابل اقتصاد مقاومتی مقاومت می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات نادرست دولت در رفع مشکلات اقتصادی، گفت: دولت در مقابل اقتصاد مقاومتی، مقاومت می کند.
محمد سليماني نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد سلیمانی عضو ائتلاف اصولگرایان در نشست خبری این ائتلاف که بعدازظهر امروز چهارشنبه در خبرگزاری مهر برگزار شد با اشاره به موضوع خریدها و قراردادهای اخیر خارجی کشور، گفت: باید سوال کنیم آیا این سیاست مانند سیاست تعدیل دولت سازندگی است، در دولت سازندگی به یکباره متوجه شدیم بدهی سنگینی را متحمل شده و تورم به 50 درصد رسیده است، متاسفانه دولتمردان کنونی نیز در این مسیر قدم برداشته و شاهد تورم شدیدی در سال آینده خواهیم بود.

 

سلیمانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اشاره دولت بر رشد اقتصادی در سال آینده، گفت: چند ماه است که دولت یازدهم رشد اقتصادی ماهانه را ارائه نمی دهد و دلیل این امر منفی بودن رشد است، رکود بر حوزه مسکن و کسب‌وکار از عوامل این رشد منفی است.

 

وی ادامه داد: انبارهای کارخانه های سیمان پر است زیرا ساخت و ساز مسکن متوقف است، اگر می‌بینیم اتوبانی در دهه فجر افتتاح می شود می دانیم دولت کنونی در مساله ساخت و ساز آن کار زیادی انجام نداده است، دولت برای فروش خودرو وام می دهد آیا دولت مجددا می تواند وام بدهد در پاسخ باید گفت خیر.

 

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رونق صنعت خودرو کوتاه مدت است، اظهار کرد: باید توجه شود از مهرماه سال آینده فضای کشور برای انتخابات ریاست جمهوری آماده می شود، سوال می کنیم چرا دولت در طول عمر گذشته خود کاری نکرده و همه چیز را به برجام ربط داده است، دولت هم اکنون می خواهد به وسیله موضوع فاینانس کشور را بفروشد، امریکا سیاستی را مبنی بر بدهکار کردن کشورها به خود اجرا می کند، قرار داد نفتی 25 ساله یعنی قرار داد دارسی دوم و عملا دولت این منابع را فروخته و خلاف قانون عمل می‌کند.

 

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیچ دولتی نمی تواند بدون مصوبه مجلس هزینه هایی را متوجه کشور کند، تصریح کرد: ریشه بسیاری از مشکلات به دولت سازندگی بر می گردد، به نظر می‌رسد برخی می خواهند کشور را بدهکار کرده و استقلال ما را زیر سوال ببرند، این موضوع مساله نفوذ در کشور است، عده ای وقتی قرارداد چند میلیار دلاری منعقد می کنند پورسانت گرفته و با افزایش مقدار قرارداد پورسانت آنان نیز افزایش می یابد، بسیاری از این افراد شهرت و منفعت یافته در دولت سازندگی و اصلاحات بوده اند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع تولید در کشور خاطرنشان کرد: کشوری مانند ایران باید تمام توان خود را برای تقویت تولید و توان داخل بکار گیرد، اگر می بینیم یکی از اعضای دولت می گوید صنعت ما در حد آبگوشت است  اقدامش به معنای تحقیر ملت و دانشمندان کشور است.

 

وی ادامه داد: کشور ایران یکی از کشورهای برتر توربین ساز برقی است، ما می توانیم این توربین ها را با راندمان 60 درصد تولید کنیم، این حوزه دچار مشکلاتی شده ولی به آن پرداخته نمی شود، مؤسسه مپنا بیش از 10 هزار میلیار تومان از دولت طلب دارد ولی دولت می خواهد چنین موسساتی را از بین ببرد.

 

سلیمانی با بیان اینکه در دولت کنونی بیش از 14 هزار واحد صنعنی تعطیل و نیمه تعطیل شده است، تاکید کرد:بیش از 80 درصد اکتشافات در زمینه معادن انجام نشده است و هم اکنون دلال ها در زمینه مس و طلا وارد شده اند، اگر این معادن به اسم سرمایه گذاری خارجی فروخته شود چه بلالی بر سر کشور می‌آید.

 

وی ادامه داد: در سال 87 در صنعت بالادستی نفتی هیچ ایرانی وارد نشده و پس از خروج کشورهای خارجی صنعتگران ایرانی وارد عرصه شدند، آن وزیری که می گوید باید از خارج مدیر بیاوریم ملت ما را تحقیر می کند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اهمیت نیروهای داخلی، گفت: اگر از سیاست تعدیل در دولت سازندگی جلوگیری نمی‌شد وضعیت کشور بدتر می شد، بیش از 50 سال صنعت خودور داریم ولی نمی توانیم یک خودرو مناسب به مردم دهیم زیرا آنها اجازه این کار را نمی دهند، جای تاسف دارد که در ایران به دلیل سیاست های دولت حتی سنگ بری ها نیز تعطیل شده اند، به نظر می رسد دولت یازدهم در مقابل اقتصاد مقاومتی مقاومت می کند.

 

وی افزود: کشورهای مختلف در دولت های مختلف خود در دو زمینه اصلی هسته ای و صنعت فضایی سیاست گذاری می کنند، مساله نفوذ می خواهد جلوی این برنامه اصلی را بگیرد، از راه های مخالفت با این دو مساله می توان به قرار دادن مدیر نالایق، تخصیص نیافتن بودجه و تکه تکه کردن آن اشاره کرد، متاسفانه در این دولت شاهد این سه نقطه ضعف هستیم.

 

سلیمانی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: بودجه فضایی را مجلس تصویب کرده و 5200 میلیارد تومان درآمد وزارت ارتباطات است و از این مبلغ تقریبا هیچ چیزی را به صنعت فضایی نداده اند، دولت می خواهد این حوزه را تضعیف کند.

 

وی تصریح کرد: 37 سال به دنبال خرید ماهواره بودیم ولی هیچ گاه به ما ندادند، سه سال است که ماهواره ای آماده است ولی آنها را پرتاب نمی کنند./811/ت302/ج

ارسال نظرات