۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۳۱۷۲۴۰
مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت ساری:

مجلس خبرگان رهبری پشتیبان اصلی انقلاب و ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت ساری با بیان این که دشمن همه توان خود را برای حضور کمرنگ مردم در انتخابات هفتم اسفند به کار گرفته است، گفت: مجلس خبرگان رهبری پشتیبان اصلی انقلاب و ولایت فقیه است.
مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید صادق پیشنمازی، مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت ساری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که موضوع کلیدی مجلس خبرگان رهبری، حضور در شرایط حساس و نگران کننده کشور است و این حالت را در فقدان امام راحل، همه ملت و مسؤولان درک کرده اند، گفت: پس از ارتحال امام خمینی(ره) انتخاب برجسته ای از سوی مجلس خبرگان رهبری صورت گرفت و شخصیتی را برای سکانداری رهبری انتخاب کردند که دوست و دشمنان در مقابلش سر خضوع فرود می آورند.

 

وی با بیان این که در کنار نظارت بر بقاء شرایط که یکی از وظایف خبرگان رهبری است، این مجلس نقش بازو و چشم بینای رهبری را دارد، افزود: باید واقعیت های جامعه را ببینیم و با توجه به همان واقعیت ها، آن را به رأس هرم برسانیم، زیرا تصمیم گیران نظام و سیاست گذاران برجسته، مبتنی بر انتقال داده ها تصمیم گیری می کنند.

 

نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در مازندران با بیان این که مجلس خبرگان رهبری پشتیبان اصلی انقلاب و ولایت فقیه است، ادامه داد: اعضای مجلس خبرگان رهبری می توانند در عرصه های حقیقی، مجازی، دانشگاهی، مشکلات منطقه ای و معضلات جوانان را به عنوان چشم ناظر بدرستی ببینند، تا حرکت پویا و تعامل مستمر با مردم در مجلس خبرگان رهبری شکل بگیرد.

 

حجت الاسلام پیشنمازی با بیان این که بیان مسأله شورای رهبری سخن درستی نیست، گفت: برای روشن شدن مبنای علمی آن معتقدم که ولایت فقیه حقیقتاً ولایت فقه است و ولایت احکام دین مبتنی بر مصالح مسلمین با توجه به شرایط زمان و مکان است و یکی از دستورات قطعی اسلام در چارچوب قرآن و روایات، دستورصریحی که خداوند به پیامیر می دهد.

 

مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت ساری ادامه داد: به حکم اصل مشورت، ولایت فقیه زمان با متخصصان مشورت و از عقل جمعی قطعاً بهره خواهد گرفت، پس این اتفاق می افتد و وقتی این اتفاق افتاد چرا صحبت و بحث شورای رهبری ببریم تا تصمیم گیری نهایی را دچار معضل کنیم.

 

وی با بیان این که شورای مشورتی رهبری به مصلحت ما نیست و منافعی که مبتنی بر شورای رهبری گفته می شود در کمیسیون های تخصصی شکل می گیرد و از عقل جمعی استفاده و منتقل می شود و نیاز به این حرف ها نیست، ادامه داد: به نظر می رسد این گونه حرف ها به نحوی تضعیف تصمیم گیری کلان کشور است.

 

نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر مدیریت شورایی راه بیفتد دچار مشکلات جدی تصمیم گیری خواهیم شد به همین دلیل با این ایده با شکل گیری شورای مشورتی رهبری موافق نیستم.

 

حجت الاسلام پیشنمازی با بیان این که وظیفه مجلس خبرگان کشف شرایط رهبری است یعنی کسی که علم، تدبیر، سیاست، فقه، تقوا، خود نگهداری و مدیریت کلان داشته باشد، رهبر است، افزود: یکی از کمیته های مهم خبرگان رهبری نظارت بر بقاء شرایط رهبری است، اگر شرایط نباشد رهبری نیاز به عزل ندارد، منعزل می شود و خودش دیگر نیست. پس اگر شرایط هست، رهبر است و می تواند کشور را رهبری کند، زیر مجموعه خودش را نیز می تواند رهبری کند و اگر شرایط نیست، پس رهبر نیست.

 

حجت الاسلام پیشنمازی تصریح کرد: پس وظایف مجلس خبرگان رهبری نظارت بر اصل شرایط رهبری است، نظارت بر زیر مجموعه کلمه زیبایی است اما لایه های زیرین آن پیام ضعف و تضعیف رهبری است و نباید عزیزان از کلمه نظارت دچار فریب شوند.

 

کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از مازندران همچنین بر ضرورت حضور حداکثری مردم در هفتم اسفند ماه امسال تأکید کرد و گفت: به حتم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را در پی خواهد داشت.

 

مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت ساری با بیان این که دشمن همه توان خود را برای حضور کمرنگ مردم در انتخابات هفتم اسفند ماه به کار گرفته است، تصریح کرد: اما ملت ایران گوش به فرمان رهبری حضوری بی نظیر در پای صندوق های رأی خواهند داشت./950/202/ب1

ارسال نظرات