۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۱
کد خبر: ۳۱۷۲۸۵
آیت الله علم الهدی مطرح کرد؛

لزوم مراقبت نامزدهای انتخابات در برابر وسوسه شیطان نسبت به جاه طلبی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس گفت: امروز نزدیک انتخابات هستیم و باید توجه داشت که جاه طلبی و مقام دوستی از هر بلایی بدتر است؛ همین که جاه و مقام برای انسان جلوه کند، شیطان به آن رنگ اخروی می دهد.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی شامگاه چهارشنبه در جلسه تفسیر هفتگی قرآن خود که در محل مهدیه مشهد برگزار شد، به ادامه بیان نکات تفسیری آیه چهارم از سوره مبارکه ناس پرداخت و با اشاره به تلاش شیطان برای رنگ اخروی دادن به خواسته های دنیوی انسان، گفت: امروز نزدیک انتخابات هستیم و باید توجه داشت که جاه طلبی و مقام دوستی از هر بلایی بدتر است. همین که جاه و مقام برای انسان جلوه کند، شیطان به آن رنگ اخروی می دهد.

 

وی به قدرت تصرف شیطان در ذهن انسان اشاره کرد و افزود: شیطان آن چنان «مقام طلبی» را در چشم انسان جلوه می دهد که گویی اگر او در آن مقام قرار نگیرد، چیزی از اسلام باقی نخواهد ماند. آن وقت به نام دین ممکن است هزار و یک جنایت انجام دهد.

 

امام جمعه مشهد مقدس استیلای شیطان بر انسان را جزو چالش های موجود بر سر مسیر کمال یابی او دانست و خاطرنشان کرد: در کنار تمام موانعی که بر سر راه انسان موجود است، جرثومه عفریطی هم وجود دارد که در برابر تمام جریان های کمال سنگ اندازی می کند و تا آن جا قدرت دارد که در اراده انسان تصرف کند. در نخستین نمونه هم آبروریزی ای برای آدم به وجود آورد اما استیلای او بر فرزندان آدم به دلیل سابقه استیلا بر آدم نیست، بلکه جزو چالش های روبروی همه انسان ها است و انسان باید او را از سر راه خود بردارد.

 

آیت الله علم الهدی یادآور شد: ذات مقدس پروردگار در بین تمام مخلوقاتش موجودی را خواست آفریده که کمالش کمال ارادی است و موانع کمالش را خودش باید از سر راه بردارد و همچنین تمام ابزار و وسایلی که در کمال او اثر دارند را با اراده خودش به استخدام خود درآورد. در نتیجه اگر بنا باشد موانع به گونه ای از سر راهش برداشته باشد که در اراده و اختیار خود او نباشد، این کمال، کمال آدم نیست. تمام امتیاز آدم به این است که موانع کمال را خودش از سر راهش بردارد.

 

وی از «خواسته سازی» به عنوان یکی از اصلی ترین رویکردهای شیطان برای وسوسه انسان یاد کرد و گفت: عامل انحراف تمام انسان ها همین «خواسته سازی» است چرا که اگر انسان دلش فقط خدا و دین خدا را بخواهد، مسیرش عوض نمی شود اما اگر خواسته انسان عوض شود، این خطرناک است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شیطان خداخواهی انسان را به شیطان خواهی و شهوت خواهی تبدیل می کند تا در این مقام دست به کاری ببرد که شاید هیچ فاسقی آن را انجام ندهد. شیطان چه زمانی می تواند چنین کاری انجام دهد؟ وقتی دروازه دل انسان باز باشد و زمانی دروازه دل انسان باز می شود که انسان به طرف دنیا رو کند و پول، مقام، قدرت، شخصیت، لذت و شهوت بخواهد./820/202/ب1

ارسال نظرات