۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۳۱۷۳۳۰

چند خبر کوتاه از رادیو معارف

خبرگزاری رسا ـ راهکارهای حفظ کرامت و پایداری در مسیر هدایت برنامه «به رنگ خدا»، آشنایی با تاریخ اسلام در برنامه پرسمان تاریخی، پیامدهای شایعه و شیوه‌های نهی از آن در برنامه «دوستانه» از جلمه برنامه‌های رادیو معارف است.
راديو معارف

به گزارش خبرگزاری رسا، راهکارهای حفظ کرامت و پایداری در مسیر هدایت برنامه «به رنگ خدا»، آشنایی با تاریخ اسلام در برنامه پرسمان تاریخی، پیامدهای شایعه و شیوه‌های نهی از آن در برنامه «دوستانه» از جلمه برنامه‌های رادیو معارف است.

 

چگونه در مسیر هدایت پایداری کنیم

 

رادیو معارف در برنامه «به رنگ خدا» از راهکارهای حفظ کرامت و پایداری در مسیر هدایت سخن می‌گوید.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمود اباذری در برنامه «به رنگ خدا» با نگاهی به اوضاع فرهنگی و اجتماعی ایران و جهان عناصر حفظ کرامت انسانی را بر می‌شمارد و بر محور دعای «وَ أَکرِمْنَا بِالهُدَی وَ الاسْتِقَامَةِ ...» راه‌های پایداری و حرکت در مسیر حق و عمل به انتظارات ولی عصر «عج» را تبیین می‌کند.

 

این کارشناس مباحث مهدویت با تأکید بر اهمیت وفاق و همدلی و رعایت اخلاق اسلامی در تحقق اهداف متعالی جامعه دینی، در آستانه برگزاری انتخابات 7 اسفند به تشریح وظایف و اخلاق انتخابات می‌پردازد.

 

برنامه زنده «به رنگ خدا» با تلاش گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف هر روز ساعت 10: 17 در آستانه لحظات شکوهمند اذان مغرب تقدیم مخاطبان فرهیخته صدای فضیلت می‌شود.

 

محمد حسین پور تهیه کنندگی و رضا هدایت فر گویندگی برنامه «به رنگ خدا» را بر عهده دارند.

 

آشنایی با تاریخ اسلام در پرسمان تاریخی رادیو معارف

برنامه «پرسمان تاریخی» رادیو معارف به شبهات و پرسش‌های مخاطبان پیرامون تاریخ اسلام و زندگانی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم پاسخ می‌دهد.

 

به گزارش روابط عمومی رادیو معارف حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا جباری کارشناس تاریخ اسلام و سیره معصومان علیهم السلام در برنامه «پرسمان تاریخی» پنجشنبه 30 بهمن به پرسش‌های مخاطبان در خصوص علت تقابل زبیر با حضرت علی (ع) و اینکه چرا طلحه و زبیر جنگ جمل را به راه انداختند پاسخ می‌دهد.

 

ارائه توضیحاتی پیرامون مقتل الحسین عبدالرزاق مقرم و شرح احوالات شخصی به نام اشعث و کیفیت تعامل ایشان با امام علی (ع) از دیگر مباحثی است که در این برنامه مطرح می‌شود.

 

«پرسمان تاریخی» به همت گروه قرآن و اهل بیت رادیو معارف به تهیه کننده محمد حسین پور و گویندگی مرتضی بهرامی خشنودی پنجشنبه‌ها ساعت 16 از صدای فضیلت پخش می‌شود.

 

پیامدهای شایعه و شیوه‌های نهی از آن

 رادیو معارف در برنامه «دوستانه» از پیامدهای شایعه سازی و شایعه پراکنی به عنوان یکی از مصادیق منکر و راه‌های نهی از آن سخن می‌گوید.

 

به گزارش روابط عمومی رادیو معارف برنامه «دوستانه» با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن دهشیری کارشناس علوم قرآنی اهداف شایعه سازی را برمی شمارد و به استناد آیات قرآن کریم و روایات معصومان (ع) به تبیین پیامدهای فردی، خانوادگی و اجتماعی شایعه از جمله سلب آرامش و امنیت می‌پردازد.

 

برنامه «دوستانه» کاری از گروه فرهنگ و جامعه رادیو معارف است که با هدف ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر به طرح مصادیق آن می‌پردازد. این برنامه به تهیه کنندگی روح الله شجاعی و گویندگی سیدحمید حسینی پنجشنبه‌ها ساعت 05: 11 از صدای فضیلت پخش می‌شود./998/101/ب2

ارسال نظرات