۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۱۷۳۵۰
معاون پژوهش حوزه های علمیه خبر داد؛

تولید30 درصد آثار برگزیده همایش کتاب سال حوزه در عرصه علوم انسانی

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه با بیان این‌که 30 درصد آثار برگزیده همایش کتاب سال حوزه در عرصه علوم انسانی تولید شده‌اند، گفت: شاخص‌های معاونت پژوهش حوزه در عرصه نوآوری و انطباق با نیاز، زبان فرهنگ و زبان دانش، رشد مناسبی را نشان می‌دهد.
حجت‌الاسلام سيد علي عماد، معاون پژوهش حوزه‌هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدعلی عماد در حاشیه برگزاری هفدهمین کتاب سال حوزه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: هفدهمین همایش کتاب سال حوزه با توفیقاتی همراه بود که از جمله می‌توان به نرخ رشد بیش از 10 درصد در تولید آثار اشاره کرد.

 

معاون پژوهش حوزه های علمیه بیان کرد: آثار همایش کتاب سال حوزه به لحاظ کیفی رشد نسبتا خوبی داشته است؛ البته این رشد علمی سال به سال بیشتر خود را نشان می‌دهد.

 

وی با بیان این‌که رشد در گروه‌های علمی، تفاوت‌هایی با هم دارد، ادامه داد: گروه علوم سیاسی در مقایسه با انتظارات و ظرفیتی که از آن در حوزه‌های علمیه وجود دارد، آثار برگزیده و شایسته تقدیری نداشت.

 

حجت‌الاسلام عماد ابراز کرد: البته گروه‌های علمی در مجموع، رشد کمی و کیفی خوبی داشتند؛ به ویژه این‌که گرایش آثار به سوی تولیدات میان‌رشته‌ای علوم انسانی و علوم اسلامی قابل توجه است.

 

معاون پژوهش حوزه های علمیه افزود: 30 درصد آثار برگزیده همایش کتاب سال حوزه در عرصه علوم انسانی تولید شده‌اند و این نشان‌دهنده مسیر خوبی است.

 

وی خاطرنشان کرد:‌ شاخص‌های معاونت پژوهش حوزه در عرصه نوآوری و انطباق با نیاز، زبان فرهنگ و زبان دانش، رشد مناسبی را نشان می‌دهد.

 

معاون پژوهش حوزه های علمیه یادآور شد: یکی از توفیقاتی که امسال در همایش کتاب سال شاهد آن بودیم، برگزاری جلسات نخبگانی میان شورای علمی کتاب سال، گروه علمی ذی‌ربط و انجمن علمی مرتبط برای بررسی کتاب‌های گروه‌ها بود.

 

حجت‌الاسلام عماد تأکید کرد: گزارش اجمالی نشست‌ها در ویژه‌نامه همایش کتاب سال حوزه آمده و گزارش‌های تفصیلی هر یک از گروه‌های علمی، در قالب یک مقاله علمی منتشر خواهد شد.

 

وی گفت: برای ترجمه آثار برگزیده کتاب سال حوزه، هماهنگی‌هایی میان معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه و بخشی از فعالان و نهادهای علمی کشور عراق وجود دارد تا آثار ناظر به جامعه علمی عراق مدنظرشان است، مسیر ترجمه کتاب‌ها فراهم شود./997/302/ب2

ارسال نظرات