۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۳۱۷۳۷۷
کوثری در گفت وگو با رسا:

دولت آثار برجام 1 را برای مردم تشریح کند بعد دم از برجام داخلی بزند/ دولت در عمل به وعده های اقتصادی ناکام مانده است

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی دولت یازدهم را در عمل به وعده های اقتصادیش ناکام خواند و از مسؤولان خواست ابتدا آثار و برکات برجام 1 را برای مردم تشریح کنند و سپس دم از برجام داخلی بزنند.
محمد کوثري عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مطرح کردن برجام 2 از سوی دولت در آستانه انتخابات، گفت: مطرح کردن این مسأله نوعی فرار به جلو است.

 

وی در ادامه ابراز داشت: برجام 1نتیجه‌ای نداشته است و تعهداتش یک طرفه بوده چرا که فقط ما به این تعهدات عمل کردیم؛ از این رو مطرح کردن برجام 2 یعنی فرار کردن از پاسخ‌گویی به شبهات برجام 1.

 

کوثری با تأکید بر این‌که دولت باید همه واقعیت‌ها را برای مردم بازگو کند، اظهار داشت: باید برای مردم مشخص شود که این توافق‌هایی که به نام برجام صورت گرفت چه نتیجه‌ای برای مردم داشت.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: برجام 2 به این دلیل مطرح شده که برای مردم وانمود کنند که ما در برجام پیروز شدیم، در صورتی که این مسأله به هیچ عنوان صحت ندارد می‌توان مطرح کردن این مسأله را نوعی فریب دادن قلمداد کرد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناکارآمدی دولت در عمل به وعده‌های اقتصادی که مردم داده است، اظهار اشت: دولت نتوانست به وعده‌های خود در زمینه اقتصاد، اشتغال و فرهنگ عمل کند و اگر هم حرف از ثابت نگه‌داشتن تورم می‌زند به این صورت است که اگر روزی بخواهند واقعیت را برای مردم شفاف سازی کنند، اتفاقات پایان دولت سازندگی رخ خواهد داد.

 

وی با تأکید بر این‌که تولید متوقف شده و رکود شدیدی بنگاه‌های اقتصادی را در برگرفته است، اظهار داشت: این‌که دولت می‌گوید جلوی رکود گرفته شده فقط در مقام حرف است و واقعیت این است که رکود هر روز در جامعه بیشتر می‌شود.

 

کوثری موضوع برجام 2 را رفتن به سوی شکستن حصر سران فتنه دانست و گفت: دولت با مطرح کردن این مسأله می‌خواهد انتخابات را تحت تأثیر قرار دهد و به نوعی سود تبلیغاتی خود را در مطرح کردن این مسأله می‌داند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اصلاح طلب‌ها بیش از 18 سال است که از این جریان حرف می‌زنند و در حمایت از این جریان داد و فریاد راه می‌اندازند، ابراز داشت: این جریان هیچ وقت تعیین نکرده که دقیقا به دنبال اصلاح چه چیزی است و وقتی که کمی بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم نیت آنها براندازی است و می‌خواهند نظامی طرفدار آمریکا در کشور حاکم شود که حذف شورای نگهبان و سپاه نیز از اهداف آنان است./922/ت302/ج

ارسال نظرات