۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۳۱۷۴۰۴
امام جمعه کیش:

تلاوت قرآن در سنین پایین، آثار و برکات آن را ماندگارتر می کند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در جزیره کیش با اشاره به پرداختن به امورات قرآنی در سنین کودکی، گفت: تلاوت قرآن در سنین پایین، آثار و برکات آن را ماندگارتر می کند.
قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی امروز پنج شنبه در حاشیه نخستین دوره مسابقات شوق تلاوت ویژه نخبگان با عنوان طرح ملی تلاوت در مسجد امام حسن مجتبی(ع) کیش، گفت: تلاوت و قرائت قرآن به بهترین نحو شایسته و با صدای مناسب در دنیای امروزی بر همه مسلمان واجب و ضرروی است.

 


وی فراگیری علوم قرآنی در مقطع نوجوانی و حتی سنین پایین‌تر را امری بسیار مهم و ارزشمند دانست و تصریح کرد: انس با قرآن مستلزم تلاوت آیات روشن این کتاب آسمانی در سنین پایین‌تر است.

 


امام جمعه کیش همچنین بیان کرد: اگر در سنین پایین به کودکان تلاوت قرآن را بیاموزیم آثار و برکات قرآنی در وجود او ماندگارتر ‌شود.

 


حجت الاسلام علیدادی با بیان اینکه تلاوت زیبای آیات قرآن روح و جسم را جلا می‌بخشد، ابراز داشت: این عمل، اثرات خوب و شایسته‌ای را در قلب‌های آحاد جامعه برجای می‌گذارد.

 


وی ادامه داد: از سه حقی که فرزند به عهده پدر دارد یکی آن است که به او قرآن بیاموزد. یعنی یا خود تعلیم دهد یا برای فرزندش معلم قرآن بگیرد که در این رابطه اکثر مسلمین غافل بوده و پدران به این حق عمل نمی کنند.

 


حجت الاسلام علیدادی همچنین آموزش قرآن در دوره پیش از دبستان را ضروری و امکان پذیر دانست و بیان کرد: آموزش اولیه قرآن از سنخ زبان آموزی بوده و با استناد به تجربه های عملی کودک در زمینه کسب مهارت های زبانی و تجربه های آموزش قرآن پیش از آموزش رسمی در تاریخ گذشته کشورمان و تجربه برخی از نهادهای مردمی در دهه های اخیر امکان اموزش قرآن در کودکی را مورد تاکید قرار دارد.

 


امام جمعه کیش اذعان داشت: یکی دیگر از نکاتی که در آموزش قرآن در دوران کودکی باید مورد تامل قرار گیرد توجه به ویژگی های کودک و استفاده از قالب های مورد علاقه کودک نظیر بازی، کاردستی، شعر و قصه در آموزش است.

 


وی در بخش پایانی سخنان خود، اجرای طرح ملی تلاوت در دنیای اسلام و در کشورمان را طرحی پویا، جذاب، زیبا، همه‌گیر و کارآمد دانست و تصریح کرد: امروز این طرح به خوبی توانسته نسبت به شناسایی و راهنمایی نخبگان قرآنی در جای جای ایران و حتی در بین مسلمانان خارجی در داخل کشور کمک کند./851/202/ب1

ارسال نظرات