۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۳۱۷۴۱۹
معاون وزیر اطلاعات:

سعودی‌ها در برابر ایران همچون صهیونیسم هستند/ امنیت امروز کشور مرهون هوشیاری علمای اهل سنت شرق و غرب کشور است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام خزایی گفت: امروز سعودی‌ها در برابر ایران همچون صهیونیسم هستند و اسراییلی که باید در مقابله با انقلاب هزینه می داد در امنیت کامل بسر می برد.
وزارت اطلاعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام علی خزائی، معاون وزیر اطلاعات، عصر امروز در اختتامیه بیست و هفتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی که در آمفی تئاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت جنوب شرق کشور برگزار شد، گفت: امروز شاهد یک جنگ جهانی در ابعاد کوچک و محدود به منطقه هستیم.

 

معاون وزیر اطلاعات با اشاره به تئوری لانه زنبور افزود: امروز با این تئوری و جمع شدن تمام جنایتکاران بین المللی در منطقه، قتل و کشتار به قدری زیاد شده که حساسیت نسبت به آن از بین رفته و عادی تلقی می شود.

 

وی عنوان کرد: آمریکایی ها بر اساس ایده خاورمیانه بزرگ به دنبال یک بی نظمی مدیریت شده هستند؛ بطوری که راهبردهای آنها در منطقه ضربه نخورد کاهش قیمت نفت و تأمین امنیت اسراییل در همین راستا صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام خزائی ظهور اسلام بعنوان یک قدرت را غیر قابل انکار دانست و اظهار داشت: اسلام بویژه از زمان شکل گیری انقلاب اسلامی همچون انرژی متراکم به سمت کفار هجمه آورده و دشمن سعی دارد با تدابیر فراوانف آن را متوقف کند لذا عداوت آنان در قالب اختلافات قومی و مذهبی در حال تشدید است.

 

وی ادامه داد: ایران، عربستان و ترکیه بعنوان معرفی کنندگان سه نوع اسلام، در حال تقابل با یکدیگر هستند و این امر، فرصت را برای جهان کفار آماده کرده است امروز سعودی‌ها در برابر ایران همچون صهیونیسم هستند و اسراییلی که باید در مقابله با انقلاب هزینه می داد در امنیت کامل بسر می برد؛ از سوی دیگر نیز ریشه تمام اختلاف افکنی ها به انگلیس برمی گردد.

 

معاون وزیر اطلاعات منازعه امروز را غیرمذهبی دانست و گفت: این منازعه که قربانی آن اسلام است، یک دروغ بزرگ و چالش میان منافع غلط کشورها است محاسبات غلط عربستان و ترکیه و تقابل آنها با انقلاب که همواره منادی وحدت بوده، سبب ذبح اسلام شده است.

 

وی اضافه کرد: گروه های تکفیری، موجوداتی اطلاعاتی و امنیتی با پوششی از عقیده هستند و به این وسیله جنگ نیابتی را رقم زده اند؛ این گروه ها نتیجه توطئه دشمن در مخدوش کردن چهره اسلام هستند.

 

حجت الاسلام خزائی عامل بیچارگی اسلام را آمریکا دانست و ابراز داشت: گاهی دین، ابزار دست عالمان دینی می شود فتوای جهاد نکاح، عملیات انتحاری و قمه زنی محصول ترویج تفکر افراطی است که با محوریت آمریکا صورت می گیرد.

 

وی یادآور شد: تبلیغ افراطی گری نتیجه ای جز القائده و داعش ندارد آن جوانی که با سخنان یک عالم دینی تحریک می شود، قابل کنترل نیست و این تفکر، او را تا قتل مولوی و ماموستا پیش می برد.

 

معاون وزیر اطلاعات امنیت جمهوری اسلامی ایران را متمایز از کشورهای منطقه دانست و تصریح کرد: امنیتی که امروز داریم مرهون بیداری و هوشیاری و تحلیل و تشخیص درست علمای اهل سنت شرق و غرب کشور است./831/202/ب3

ارسال نظرات