۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۳۱۷۴۴۶

زائران غیرایرانی حرم رضوی عزادار حضرت زهرا می شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: زائران غیرایرانی همراه با دیگر زائران بارگاه ملکوتی ثامن الحجج به عزاداری و سوگواری ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) می پردازند.
حرم رضوي

حجت الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اظهار کرد: به مناسبت ایام شهادت یگانه دخت نبی مکرم اسلام؛ حضرت فاطمه زهرا(س) برنامه هایی برای زائران غیرایرانی حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

 

وی با اشاره به برگزاری برنامه عرب زبانان در رواق دارالمرحمه، گفت: «سیره و زندگانی حضرت زهرا»، «ساده زیستی، قناعت و پرهیز از تجمل گرایی»، «تقسیم کارهای خانه با همسر»، «تفاهم در زندگی مشترک»، «عبادت های حضرت زهرا»، «اهمیت فدک، جایگاه حضرت زهرا»، «تفیسر سوره کوثر» و «معنی و سبب نزول کوثر» محور سلسله سخنرانی های زائران عرب زبان است.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: مسابقاتی با موضوع «الکرم و البخل برکات معرفه اهل البیت»، «حیاه الزهرا سلام علیها» و «الزهراء علیها السلام فی کلمات الرسول الاکرم» ویژه عرب زبانان در این ایام برگزار می شود.

 

وی با اشاره به برنامه های اردوزبانان بیان کرد: «پررنگ بودن دین و باورهای آن در زندگی همچون دفاع از حریم امامت و ولایت»، «ساده زیستی قناعت و پرهیز ازتجمل گرایی»، «عبادت های حضرت زهرا» و «تربیت و رفتار با فرزندان در سیره آن حضرت» ویژه اردوزبانان در رواق کوثر تبیین می شود.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: «تفاهم در زندگی مشترک و خوب شوهرداری کردن»، «معنی انفاق و شرایط آن» و «آثار و برکات انفاق در دنیا و آخرت» از دیگر عناوین سخنرانی های زائران اردوزبان است.

 

وی با اشاره به برگزاری مسابقاتی ویژه اردو زبانان عنوان کرد: «عدم انتقال غم و غصه به همسر»، «احترام متقابل در خانواده فاطمی»، «شناخت خواسته ها و نیازهای همسر»، «رعایت احکام و ارزش های الهی در زندگی»، «شناخت حقوق متقابل در خانواده»، «ویژگی شخصیتی حضرت زهرا» و «زندگی حضرت زهرا بعد از رحلت رسول خدا» محورهای مسابقاتشان است.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: «مقامات معنوی حضرت زهرا»، «دفاع از حریم امامت و ولایت از سوی حضرت زهرا»، «حضرت زهرا الگوی همسر نمونه»، «شفاعت حضرت زهرا و جایگاه ایشان در روز قیامت»، «سیره حضرت فاطمه زهرا الگویی برای زنان عالم» موضوعاتی است که ویژه زائران ترکی ـ آذری در رواق غدیر تبیین می شود.

 

وی از برگزاری حلقه های معرفت ویژه آذری زبانان با موضوعات «شرح اسماء والقاب حضرت زهرا در روایات و زیارات»، «تفسیر سوره کوثر و مفهوم کوثر»، «علایق حضرت زهرا در دنیا»، «تفسیر آیاتی از سوره انسان» و «آداب انفاق کردن و سیره اهل بیت در انفاق کردن» خبر داد.

 

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: برنامه های تبلیغی انگلیسی زبانان با موضوعات «سیره اخلاقی، شخصیتی حضرت زهرا مادر گل ها» و «سیره اهل بیت علیه اسلام به ویژه حضرت زهرا در رعایت حقوق دیگران» در رواق غدیر برگزار می شود.

 

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی یادآور شد: مداحی و مرثیه سرایی ویژه ایام شهادت، پاسخگویی به مسائل دینی، نشست های پرسش و پاسخ، اقامه نماز جمعه، کلاس آموزشی حرم شناسی از دیگر برنامه های تبلیغی ـ فرهنگی حرم رضوی ویژه زائران غیر ایرانی است./1308/302/ب1

ارسال نظرات