۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۳۱۷۴۹۹
خطیب جمعه نجف‌آباد:

ارزشمندترین جهاد امروز بصیرت نسبت به استکبار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی با اشاره به برخی ممالک اسلامی که تنها نامی از اسلام را یدک می‌کشند، گفت: امروز ارزشمندترین جهاد، بصیرت نسبت به دشمنان و مستکبرین منطقه است که در دوران پسابرجام چگونه به سرمایه‌ها و منابع ملی ایران چشم دوخته‌‌اند تا با ورود محصولات وارداتی خود دین و فرهنگ ما را خفه کنند.
حجت الاسلام حسناتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته انقلاب اسلامی را احیاکننده مکتب علوی برشمرد و گفت: تمام دشمنی ها و استکبارستیزی ها بر علیه این نظام برخواسته از دین، مکتب و استقلالی است که خار چشم دشمنان شده است.

 

وی با اشاره به برخی ممالک اسلامی که تنها نامی از اسلام را یدک می‌کشند، افزود: امروز ارزشمندترین جهاد، بصیرت نسبت به دشمنان و مستکبرین منطقه است که در دوران پسا برجام چگونه به سرمایه‌ها و منابع ملی ایران چشم دوخته‌‌اند و با ورود محصولات وارداتی خود دین و فرهنگ ما را خفه کنند، چون امروز الگوی دنیا، ایران است.

 

حجت الاسلام حسناتی براهمیت انتخابات 7 اسفند و توطئه‌های دشمن در این رویداد بزرگ تأکید کرد و گفت: دشمنان برای نابودی این نظام از هیچ کاری فروگذار نمی‌کنند حتی در صحنه انتخابات که آن را مبدل به یک بحران و آسیب کنند و با جوسازی و شایعه پراکنی ارکان اصلی نظام را زیر سوال ببرند و اینگونه توطئه‌ها را از همان فردای انقلاب شروع کردند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: ‌دشمن در این دوره انتخابات با توجه به حساسیت آن، حساب ویژه‌ای باز کرده است و به حساب خودش هر یک نفری که پای صندوق‌های رای نرود، یاور خود می‌داند و برای حفظ عظمت شیعه و کیان این انقلاب باید همه در صحنه انتخابات حاضر شویم که حضور در آن یک واجب شرعی است.

 

پیشبرد و رشد جامعه و عظمت شیعه در گرو یک انتخابات حداکثری است

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد با اشاره به دستاوردهای حضور مردم در انتخابات افزود: نه تنها حضور حداکثری که حضور تمام احاد جامعه بعد از انتخابات باعث پیشبرد و رشد هر چه بیشتر جامعه در سایه آرامش است و اگر این حضور نباشد، چه بسا توطئه‌های دشمن دامنگیر شود و در همه زمینه‌ها باعث ضرر و عقب نشینی شود.

 

وی با اشاره به ابعاد اخلاق انتخاباتی چه در مورد نامزدها و چه رأی دهندگان بیان کرد: در این یک هفته تبلیغات، از یک سو باید نامزدها با طرح و برنامه در جهت رفع مشکلات مردم به میدان بیایند و از اسراف کردن‌های بی مورد که امروز دیگر توهین به فهم و شعور مردم است، دوری کنند و نامزدها بدانند که مردم فهیم هستند و مسئله قانونمداری و هوشیاری را از یک نماینده انتظار دارند. 

 

حضرت فاطمه، شهیده راه ولایت و عدالت است

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به آغاز دهه فاطمیه طبق نقل 75روز بعد از وفات پیامبر، گفت: اهتمام به برگزاری این گونه مراسمات برای اهل بیت، اولین تأثیرش بیداری نسل جوان نسبت به فرهنگ و مکتب فاطمی است و دانستن حقیقت شهادت حضرت فاطمه که به خاطر روح ولایت و امامت و پا به میدان گذاشتند.

 

وی در ادامه تصریح کرد:‌حضرت فاطمه شهید راه دفاع از ولایت، امامت،‌دفاع از کرامت انسان و عدالت شد و باید این راه تا قیامت زنده بماند که علم‌های هدایت، اهل بیت هستند و برای زمینه سازی ظهور باید این بیرق ها هر چه با عظمت‌تر و بامحتواتر زنده بماند.

 

روحانیت لباس سربازی بقیه الله را به دفاع از دین بر تن دارد

امام جمعه نجف‌آباد از دیگر مناسبت‌های هفته را شهادت آیت الله فضل الله محلاتی و روز روحانیت و دفاع مقدس بیان داشت و افزود: گرامیداشت چنین روزهایی، جوابی کوبنده برای شبهه‌افکنانی است که در بحث جبهه و شهادت، روحانیت را مورد تخریب قرار می‌دهند که این قشر هیچ نقشی در جنگ نداشتند.

 

وی در ادامه تأکید کرد:‌ درجواب این شبهه افکنی‌ها با توجه به آمار شهدا، شهدای روحانی نسبت به دیگر اقشار 10برابر بیشتر شهید در این 8سال دفاع مقدس تقدیم نظام کرده است و روحانیت لباس سربازی بقیه الله را به دفاع از دین پوشیده است و روحانیت نقش ویژه‌ای در تمام طول تاریخ اسلام داشته است.

 

حجت الاسلام حسناتی در پایان با اشاره به دیدار مردم شهرستان نجف‌آباد با رهبر معظم انقلاب در روز 5اسفند بیان داشت: با عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب به مردم این شهرستان که به کرات در فرمایشات خود به آن اشاره کرده‌اند و حضور ایشان در سال 80 در نجف‌آباد، این توفیق حاصل شد تا در روزی که به نام روز نجف‌آباد نامگذاری شده است، این دیدار صورت گیرد./1306/201/ب2

ارسال نظرات