۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۳۱۷۵۰۲
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در گفت‌وگو با رسا:

به احترام آیت‌الله مهمان‌نواز از خراسان شمالی نامزد نشدم/ هم‌استانی‌ها با فراست و بصیرت رأی دهند

خبرگزاری رسا ـ نامزد پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در خراسان رضوی گفت: به احترام کاندیداتوری آیت‌الله مهمان‌نواز در حوزه انتخابیه خراسان شمالی، در استان زادگاه خود نامزد نشده و ترجیح دادم در خراسان رضوی رقابت کنم.
آيت الله سيداحمد حسيني خراساني

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی، نامزد پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، علت نامزد نشدن در حوزه انتخابیه خراسان شمالی به عنوان استان زادگاه خود را حضور و کاندیداتوری آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز در این استان ذکر کرد.

 

وی که زاده فجرآباد شهرستان شیروان در استان خراسان شمالی بوده و سطوح نخست تحصیلات حوزوی خود را نیز در مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان گذرانده است، اظهار کرد: به دلیل احترام به آیت‌الله مهمان‌نواز به عنوان پیشکسوت و شخصیتی که سالیان متمادی در استان خراسان شمالی به مردم، انقلاب، نظام و فرهنگ اسلامی خدمت کرده و دارای سلامت فکر و مواضع روشن در حمایت از نظام و انقلاب و رهبری است، بنده به این نتیجه رسیدم که رقابت با ایشان با توجه به علاقه و محبت متقابل، شایسته نیست؛ ازاین‌رو در خراسان شمالی برای رقابت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نامزد نشدم.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ادامه داد: وقتی به این دلیل برای انتخابات خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی ورود نکردم، بزرگان تأکید کردند که در حوزه انتخابیه خراسان رضوی چنین مشکلی وجود نداشته و به اصرار آن‌ها در این استان داوطلب شدم.

 

این استاد خارج فقه و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه استان خراسان رضوی به دلیل تنوع و تعدد داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، مشکل مذکور وجود نداشت و بنده هم پیشنهاد بزرگان را پذیرفته و به این عرصه ورود کردم.

 

وی که یکی از نامزدهای مورد حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز در استان خراسان رضوی هست، در مورد احتمال پیروزی خود در انتخابات پیش‌رو و راه‌یابی به مجلس خبرگان رهبری، گفت: به حسب موازین و ظواهر و وضعیت فرهنگی، سیاسی و اجتماعی موجود، شرایط برای موفقیت بنده در انتخابات خبرگان رهبری فراهم است اما همواره در هر کاری نتیجه نهایی به دست خداوند بوده و آنچه که او مصلحت بداند رقم می‌خورد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به برنامه‌های خود در صورت راه‌یابی به مجلس خبرگان رهبری، افزود: نگاه کلان و انگیزه اصلی بنده از ورود به عرصه انتخابات خبرگان رهبری اثبات وفاداری به نظام، انقلاب و آرمان‌های امام، صیانت از میراث امام راحل، دفاع و حمایت از اصل اصیل ولایت‌فقیه و حمایت و یاری رهبری است.

 

این نامزد انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خاتمه با تأکید بر مشارکت حداکثری مردم ایران به ویژه دو استان خراسان شمالی و رضوی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، گفت: خراسان شمالی استان زادگاه و مورد علاقه بنده است ازاین‌رو به همه هم‌استانی‌های عزیز، ایمانی، انقلابی و ولایی خود توصیه می‌کنم که در انتخابات پیش‌رو با فراست و بصیرت تمام رأی داده و به‌گونه‌ای عمل کنند که سبب رضایت خداوند، خشنودی روح مطهر شهدا و امام راحل و شادی دل رهبر و همه ملت شوند.

 

گفتنی است، انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، هفتم اسفندماه به صورت هم‌زمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی با یک کرسی نمایندگی، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز با حجج الاسلام والمسلمین حمید حوالی شهریاری و علی محمدی خراسانی رقابت می‌کند.

 

در استان خراسان رضوی با شش کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری نیز شخصیت‌هایی از جمله آقایان سیداحمد علم‌الهدی، سیدمحمود هاشمی شاهرودی، سیداحمد حسینی خراسانی، سیدمجتبی حسینی، حسن عالمی، سیدمحمد سعیدی گلپایگانی و محمدهادی عبدخدایی  با یکدیگر رقابت دارند./9314/ت302/ج

ارسال نظرات