۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۳۱۷۵۴۵
امام جمعه موقت مشهد:

شعار «مرگ بر آمریکا» باید بر پیشانی مجلس دهم نقش ببندد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرزانه گفت: مردم در روز هفتم اسفند، باید با توجه به اصولی که در رفتار و افکار امام(ره) تجلی دارد، کسانی را انتخاب کرده و به مجلس بفرستند که بر پیشانی آن مجلس شعار «مرگ بر آمریکا» نوشته شده باشد.
حجت الاسلام فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به انتخابات هفتم اسفندماه، به تبیین شاخصه های نمایندگان مجلس تراز انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: شما مردم در روز هفتم اسفند، باید با توجه به اصولی که در رفتار و افکار امام(ره) تجلی دارد، کسانی را انتخاب کرده و به مجلس بفرستید که بر پیشانی آن مجلس شعار «مرگ بر آمریکا» نوشته شده باشد.

 

وی با اشاره به این که امام راحل، مجلس شورای اسلامی را «عصاره فضائل ملت» می دانستند، تصریح کرد: اگر بخواهیم مجلسی در این جایگاه داشته باشیم، باید نمایندگان مناسب با این مفهوم انتخاب کنیم. هر نماینده ای به دلیل آن که رأی آورده و به مجلس راه یافته، نمی تواند عصاره فضائل مردم باشد. هنوز مجلس ششم از یاد مردم نرفته است.

 

امام جمعه موقت مشهد مقدس در ادامه به یادآوری خطبه هفته گذشته خود پیرامون ویژگی های انقلابی گری پرداخت و با اشاره به این که عینیت یافتن ویژگی های انقلابی گری در یک نامزد انتخاباتی، او را به جایگاه شایسته حضور در مجلس می رساند، افزود: اصول انقلابی گری، ملاک هایی سنگین، خدشه ناپذیر و غیر قابل تغییر هستند و نماینده ای که فعل و رفتارش انعکاس یافته از این اصول است، می تواند مجلسی بسازد که عصاره فضائل ملت باشد.

 

حجت الاسلام فرزانه از «ولایتمداری، تدین و وابستگی به معارف اهل بیت(ع) و فقاهت» به عنوان مهم ترین شاخصه یک نماینده تراز انقلاب اسلامی یاد کرد و اظهار کرد: یک نماینده مجلس نمی تواند ولایتمدار نباشد، اخلاق اسلامی و تدین در زندگی اش ظهور و بروز نداشته باشد و نسبت به معارف اهل بیت(ع) و فقاهت دلبستگی نداشته باشد.

 

وی «استکبارستیزی»، «حمایت از مظلومان عالم»، «تلاش برای نابودی رژیم صهیونیستی« و «حمایت قاطع از آرمان فلسطین» را از دیگر ملاک های انتخاب نماینده اصلح دانست و خاطرنشان کرد: استکبارستیزی یک شعار نیست، یک ایمان است، یک اخلاق است و یک رفتار. ما نمی توانیم فریاد مظلومی را بشنویم اما سرمان را پایین بیندازیم و بگوییم می خواهیم کشور خودمان را حفظ کنیم. از این شعار کثیف فتنه گران، یعنی «نه غزه نه لبنان» نمی توان به مجلس تراز انقلاب دست پیدا کرد.

 

خطیب جمعه موقت مشهد همچنین «توجه به محرومان و مستضعفان»، «مبارزه با فقر و فساد»، «تلاش برای خودکفایی همه جانبه کشور» و «اجتناب از اشرافی گری» را به عنوان شاخصه های مهم دیگری که مردم باید برای تعیین نمایندگان مدنظر قرار دهند، برشمرد و افزود: تجمل گرایی، اشرافی گری و زرق و برق با روح اسلام ناب در تضاد است. این زرق و برق های کذایی در برابر حیثیت نظام قرار گرفته و امر مهم «حفظ نظام اسلامی» با سفره های رنگین میسر نمی شود.

 

حجت الاسلام فرزانه «توجه به مردم» را از مهم ترین ویژگی های مورد نیاز برای نمایندگان مجلس دانست و تصریح کرد: فلسفه وجودی این نظام فراهم کردن زمینه برای رشد مردم، بندگی آن ها برای خدا و تکامل آن ها است و یکی از عوامل سقوط هر نظامی تفاوت رفتار مسؤولان آن با مردم بوده است.

 

وی در پایان بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی تأکید کرد و گفت: در روز هفتم اسفندماه، توجه تمام رسانه ها و دوربین های جهان استکبار به شما مردم است. از همین رو باید کاری کرد که از هجوم مردم به سمت صندوق های رأی و از شمارش آرا، باز هم تن مستکبران به لرزه در آید./820/202/ب1 

ارسال نظرات