۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۳۱۷۵۶۰
رییس بسیج جامعه زنان:

تساوی جنسیتی زن و مرد یک نگاه حداقلی به جایگاه و شخصیت زن است

خبرگزاری رسا ـ رییس بسیج جامعه زنان گفت: برگزاری همایش‌هایی تحت عنوان تساوی جنسیتی زن و مرد یک نگاه حداقلی به جایگاه و شخصیت زن و در راستای ترویج فرهنگ به بن‌بست رسیده غرب است.
مينو اصلاني، رييس سازمان بسيج جامعه زنان کشور

مینو اصلانی، رییس بسیج جامعه زنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با انتقاد از مسؤولانی که دیدگاه فیمینیستی یا برابری جنسیتی را در کشور توسعه و ترویج می‌دهند، گفت: امروز در حالی برخی از مسؤولان در کشور ما دیدگاه فیمینیستی را توسعه و ترویج می‌دهند که این نسخه‌ها در غرب کاملا به بن‌بست رسیده است.

 

وی افزود: امروز اندیشمندان غربی موضع‌گیری شدیدی در برابر جریانات فیمینیستی دارند و معتقد هستند که این دیدگاه سبب اضمحلال خانواده و از هم گسیختگی انسجام فرهنگی جامعه می‌شود.

 

رییس بسیج جامعه زنان عنوان کرد: این عجیب است که برخی دنبال آن هستند تا نسخه باطل شده فیمینستی نزد غربی‌ها را در کشور ما احیا کنند جریانی که در شان زنان اندیشمند، فرهیخته و مسلمان کشورمان نیست.

 

اصلانی افزود: زنان کشور ما خودشان نسخه کاملی برای حضور سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در همه عرصه‌ها دارند، اسلام دربار حضور زن نسخه کامل، جامع و متکی به فهم دارد، که به مادیات افسارگسیخته غرب اتکا ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه در اسلام زن به عنوان محور خانواده، الگوی بسیار قوی و با پشتوانه‌های منطقی و عقلانی دارد، اظهار داشت: برگزاری همایش‌هایی تحت عنوان تساوی جنسیتی زن و مرد با بودجه بیت‌المال، اولا حیف و میل حق مردم است دوما یک نگاه حداقلی به جایگاه و شخصیت زن و در راستای ترویج فرهنگ غرب است.

 

رییس بسیج جامعه زنان در ادامه بیان داشت: تساوی جنسیتی یک نگاه حداقلی به جایگاه زن و سبب از دست رفتن حقوق واقعی زنان است زیرا این نوع حرکت ها زن را نه تنها به حقوق اصلی خود نمی‌رساند بلکه با نگاه حداقلی به زن او را در حد یک کالا و ابزار پایین می‌آورد و هویت او را دستخوش دگرگونی می‌کند.

 

اصلانی در پایان با اشاره به نقش اساسی حوزه‌های علمیه، برای دفاع از حقوق زن و خانواده در اسلام ناب محمدی، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه در دفاع از حقوق زنان می‌توانند نقش بی‌نظیری داشته باشند که متاسفانه در این زمینه کمتر ورود پیدا کردند خواهش و درخواست ما این است که با کارگاه و جلسات مختلف به تبین و دفاع از جایگاه زن در اسلام بپردازند./807/302/ب2

ارسال نظرات