۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱
کد خبر: ۳۱۷۵۶۶
عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد تأکید کرد؛

ضرورت اتحاد نیروهای انقلابی پایبند به گفتمان امام و رهبری در انتخابات

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که باید نیروهای انقلابی و وفادار به امام و رهبری در راه خداوند متعال هماهنگ شده و پا روی هوای نفس بگذارند تا به نتیجه واحد برسند، گفت: بدون شک باید کاندیداها با یکدیگر متحد شوند تا کسانی که ضریب تدین و تقوای بالاتری دارند، به مجلس ورود کنند.
حجت الاسلام محمد رضا جواهري

حجت الاسلام محمد رضا جواهری، عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، شرکت در انتخابات را تکلیف شرعی و وظیفه سیاسی و اجتماعی خواند و گفت: بر اساس میثاق ملی، ملت ایران با اکثریت قاطع به قانون اساسی که قانون بالا دستی و ام القوانین شناخته می شود، رأی داده اند و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رأی مردم مسلمان برپا شده است.

 


وی ادامه داد: این نظام مقدس با انتخابات و رأی مردم مسلمان تا زمان ظهور امام زمان(عج) پایدار باقی می ماند و بر عموم مردم مسلمان ایران لازم است تا به این تکلیف شرعی و وظیفه ملی و قانونی عمل کرده و زمینه استحکام، اقتدار و قوت نظام جمهوری اسلامی ایران را فراهم کنند.

 

حجت‌الاسلام جواهری افزود:‌ همچنین انتخابات هفتم اسفند هم برای مجلس خبرگان رهبری و هم شورای اسلامی خطیر و حساس بوده و افتخار ملت ایران این است که حتی در ارتباط با رهبری نیز مشارکت مردم جریان دارد.

 


مسؤول نمایندگی نهاد ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان این که مردم خبرگان خود را برای نظارت بر رهبری انتخاب می کنند، تصریح کرد: مردم خبرگان رهبری را برای پشتیبانی از ملت و راه شهدا و امام شهدا بر می گزینند، همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی سرنوشت ملت را در دست می گیرند و برای انتخاب اصلح باید در انتخابات پر شور شرکت کرد.

 


حجت الاسلام جواهری با بیان این که مشکلات فردی و جریانی توجیهی برای عدم حضور در انتخابات محسوب نمی شود، خاطرنشان کرد: ممکن است عده ای مشکلات فردی و جریانی داشته باشند یا با عده ای همنشین شده باشند که از روی غفلت و جهالت بد برخورد کرده باشند اما برای حفظ نظام جمهوری اسلامی باید به صحنه آمده و تلاش کنند تا با نظارت ملی مشکلات رفع شود.

 


وی افزود: امام راحل(ره) در بیانی حفظ نظام را واجب واجبات خوانده و رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی سال 94 خود در فهرست اولویت های معروف، حفظ نظام اسلامی را قرار داده و یک راه آن شرکت مردم در انتخابات با حضور فعال و مشارکت حداکثری است تا بتوان در راستای حفظ نظام اسلامی گام برداشت و دشمنان نظام و امپریالیزم ناامید شوند.

 


مسؤول نمایندگی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان این که به حکم قرآن  هر قدم مؤمنان که غیظ کفار را به دنبال داشته باشد، عمل صالح بوده و انتخابات نیز یکی از همین اعمال صالح شمرده می شود، اظهار کرد: وقتی مردم برای رضای خداوند و حفظ مصالح عمومی به صحنه می آیند و دشمنان را ناکام می کنند، حرکت آنان عمل صالح و ذخیره آخرت است.

 


حجت الاسلام جواهری با بیان این که باید نیروهای انقلابی و وفادار به امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در راه  خداوند متعال هماهنگ شده و پا روی هوای نفس بگذارند تا به نتیجه واحد برسند، تاکید کرد: بدون شک باید کاندیداها با یکدیگر متحد شوند تا کسانی که ضریب تدین و تقوای بالاتری دارند، به مجلس ورود کنند و همه باید نشان دهند برای رضای خداوند ثبت نام کردند و برای نتیجه روشن و پیروز کنار می روند تا بر اساس هماهنگی ائتلاف اصولگرایان، این حزب به عنوان وفادار به دین و ولایت فقیه در مجلس اکثریت قاطع داشته باشند./864/302/ب1

ارسال نظرات