۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۳۱۷۵۸۴
مسؤول واحد تبلیغ حوزه علمیه اصفهان خبر داد؛

تشکیل پرونده تبلیغی برای طلاب پایه های 4 تا 6/ توانمندی های تبلیغی مبلغان ارزیابی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قربانی طرح هجرت، مدارس امین، اعزام مبلغ به مناسبت دهه اول فاطمیه و طرح بینات را از مهم‌ترین برنامه های حال حاضر واحد تبلیغ حوزه علمیه اصفهان برشمرد و گفت: امسال برای همه طلاب پایه های 4 تا 6 پرونده تبلیغی تشکیل شده و سطح توانمندی های تبلیغی افراد و مهارت های آنان را ارزیابی کرده ایم.
حجت الاسلام حجت قرباني

حجت الاسلام قربانی، مسؤول واحد تبلیغ مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، گفت: یکی از مهم ترین طرح هایی که هم اکنون در واحد تبلیغ اصفهان دنبال می شود طرح هجرت است و 200 مبلغ در استان داریم که به روستاهای با جمعیت بالای هزار نفر اعزام می شوند.

 

وی ادامه داد: روستاهایی شامل طرح هجرت می شوند که هیچ روحانی و عالمی در آن ها وجود ندارد، همچنین در حال حاضر 70 مبلغ دینی در مدارس آموزش و پرورش داریم که در قالب طرح مدارس امین به مشکلات و معضلات اعتقادی، اجتماعی و دینی دانش آموزان مدارس استان رسیدگی می کنند.

 

مسؤول واحد تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، افزود: برگزاری دوره های آموزشی تبلیغی از دیگر برنامه های مهم واحد تبلیغ معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه اصفهان است که در ترم اول سال تحصیلی برای همه طلاب پایه های 4 تا 6 پرونده تبلیغی تشکیل شده است و سطح توانمندی های تبلیغی افراد و مهارت های آنان را ارزیابی کرده ایم.

 

حجت الاسلام قربانی ابراز داشت: در ترم دوم سال تحصیلی هم کارگاه های تبلیغی را برای طلاب تبلیغی مورد نظر شروع کردیم، یک سری دوره های عمومی متمرکز هم در یکی از مدارس اصفهان به مدت 2 هفته برگزار کردیم که اساتید مجربی را از حوزه علمیه قم دعوت کردیم، فن خطابه، کلاس داری و روش بیان احکام از جمله کلاس های دوره عمومی بود.

 

وی بیان داشت: همچنین طرح بینات از طرح های جدید و بسیار مفید است که با همکاری  همه مدارس حوزه علمیه به صورت محلی و در اطراف محل های جغرافیایی قرار گرفتن مدارس در سطح شهر اصفهان صورت می گیرد و مبلغان از مدارس به محل های مورد نیاز در همان محله خود اعزام می شوند.

 

مسؤول واحد تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، گفت: در دهه اول فاطمیه هم اعزام ویژه مبلغان دینی به مناطق مختلف و محروم استان را خواهیم داشت تا بتوانیم در این ایام عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) گامی در جهت افزایش آگاهی و معرفت مردم استان از مقام والای حضرت برداریم./869/302/ب1

ارسال نظرات