۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۳۱۷۵۹۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مبارزه با فتنه‌گران از ویژگی‌های جامعه علوی و فاطمی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه، گفت: حضرت فاطمه (س) درست ولایت باوری، ولایت یاوری و فتنه‌ستیزی را به همه مسلمانان آموخت.
حجت الاسلام يعقوبي

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به فرارسیدن سالگرد شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) و ایام فاطمیه، به نقش و جایگاه والای فاطمه زهرا(س) در دین مبین اسلام پرداخت و اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) تنها بانوی برخوردار از مقام عصمت بوده و این موضوع شأن و جایگاه ویژه‌ای به شخصیت این بانوی نمونه دنیای اسلام بخشیده است.

 

وی بابیان اینکه در میان 14 معصوم ما پیشوایی حضرت فاطمه (س) با دیگران تفاوت دارد، افزود: این بانوی بزرگوار نه نبی بوده و نه ولی است اما با وجود این برای همه مسلمانان اسوه و الگویی بی‌بدیل و ابدی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت بزرگ بانوی دنیای اسلام، اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) کسی بود که تقوای سیاسی و زبانی را در حد اعلا داشت و اگرچه از مظلومان تاریخ بود اما حق و دین خود را نسبت به دین اسلام به صورت کامل ادا کرد.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: این بانوی بزرگ دنیای اسلام باید الگوی عملی همه بانوان مسلمان بوده و زنان جامعه ما با پیروی از ایشان در مسیر اسلام حرکت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) به همه ما درس قانون‌مداری، ولایت‌مداری، ولایت‌باوری، ولایت‌یاوری و فتنه‌ستیزی داد، خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم درس‌های این بانوی بزرگوار را در زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی خود به کار بریم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم از رهروان همیشگی زهرای مرضیه (س) باشیم، افزود: دخت نبی مکرم اسلام به همه آموخت که احقاق حق از وظایف هر مسلمان است.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به فتنه‌ستیزی حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: کسانی که سنگ فتنه را به سینه زده و برای سران فتنه اشک تمساح می‌ریزند باید مکتب سیاسی حضرت فاطمه (س) را بازخوانی کنند.

 

وی با بیان اینکه همه ما می‌بایست مبارزه را از حضرت زهرا (س) بیاموزیم، ادامه داد: باید با تأسی از این بانوی بزرگوار دنیای اسلام در همه حال علیه فتنه و فتنه‌گران مبارزه کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: نشست و برخاست با فتنه‌گران، جامعه اسلامی را از ریل واقعی آن خارج می‌کند به همین دلیل موضع‌گیری در برابر فتنه و مبارزه با فتنه‌گران یکی از ویژگی‌های جامعه فاطمی و علوی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در خاتمه بر حرمت گذاشتن به ایام فاطمیه از سوی اقشار مختلف مردم تأکید کرد و افزود: همچنین باید مراسم این ایام به دور از هرگونه تنش و تفرقه برگزار شود.

 

گفتنی است، ایام فاطمیه یا روزهای شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شش روز بوده که سه روز آن در جمادی‌الاول از سیزدهم تا پانزدهم و سه روز آن در جمادی‌الثانی از سوم تا پنجم این ماه است و در این روزها مسلمانان به ویژه شیعیان برای شهادت دخت نبی مکرم اسلام عزاداری می‌کنند.

 

علمای شیعه پیرامون تاریخ درگذشت حضرت فاطمه (س) دو روایت متفاوت شامل 75 و 95 روز بعد از درگذشت حضرت محمد (ص) را مورد وثوق می‌دانند و از آنجا که درگذشت پیامبر اسلام در بیست و هشتم صفر بوده؛ به روایت 75 روز، از سیزدهم تا پانزدهم جمادی‌الاول را فاطمیه اول می‌دانند و بنا به روایت 95 روز، تاریخ شهادت حضرت فاطمه (س) را در سوم تا پنجم جمادی‌الثانی دانسته و آن را فاطمیه دوم می‌نامند.

 

البته روایت 95 روز و ایام فاطمیه دوم در نزد شیعیان معتبرتر و مقبول‌تر بوده و به همین دلیل نیز مراسم ایام دوم به نسبت ایام فاطمیه نخست، با کیفیت و کمیت بهتر و بیشتری برگزار می‌شود./9314/302/ب1

ارسال نظرات