۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۳۱۷۶۰۷
حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی:

سرمایه‌گذاری بر دانشجویان، سرمایه‌گذاری برای آینده نظام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق با بیان این‌که تسهیل سفر دانشجویان به عتبات عالیات با آثار و برکات ارزشمندی همراه بوده است، گفت: سرمایه‌گذاری بر دانشجویان، سرمایه‌گذاری به آینده نظام است.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني

به گزارش خبرگزاری رسا، مدیرعامل بانک ملت در سفر به عراق، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا، رییس دفتر حج و زیارت در عراق و مسؤول ستاد عمره و عتبات دانشجویی کشور با نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

حجت الاسلام والمسلین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق در این دیدار با اشاره به اقدام بانک ملت در اعطای تسهیلات سفر به عتبات عالیات، اظهار داشت: هزینه کردن در راه امام حسین(ع) پاداش و اجر بسیار زیادی دارد و خداوند در همین دنیا نیز به او پاداش خواهد داد.

 

وی با بیان این‌که تسهیل سفر دانشجویان به عتبات عالیات با آثار و برکات ارزشمندی همراه بوده است، خاطرنشان کرد: زائران جوان از جهاتی گوناگون نسبت به دیگر زائران اهمیت بیشتری دارند، چون ظرفیت وجودی آنان برای دریافت پیام‌ها و درس های این سفر گسترده‌تر و اثرپذیری بیشتری دارد.

 

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق ادامه داد: زائران دانشجو به جهت دانش و اندیشه‌ای که دارند، نقش سفیران فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق را بر عهده دارند و پس از بازگشت نیز سفیر حضرت سیدالشهدا(ع) در فضاهای دانشگاهی خواهند بود، بنابر این سرمایه‌گذاری بر دانشجویان، سرمایه‌گذاری به آینده نظام اسلامی ایران است.

 

حجت الاسلام والمسلین نجفی روحانی تأکید کرد: اعزام فرهیختگان دانشگاهی به عتبات عالیات نقش بسزایی در اسلامی شدن دانشگاه‌ها دارند، ولی این نقش مؤثر در سطح کلان کمتر مورد توجه قرار گرفته است، از این رو بایستی برای اعزام دانشجویان بی بضاعت نیز برنامه‌ریزی های لازم صورت گیرد.

 

وی با بیان این‌که فضای معنوی حاکم در عتبات عالیات عراق، اثرگذاری عمیقی بر نسل جوان به ویژه دانشجویان دارد، افزود: چنین سفرهای معنوی موجب تحولات روحی و معنوی دانشگاهیان بوده است، از این رو خوب است شرایط برای حضور دانشگاهیان در چنین اماکنی بیش از گذشته فراهم شود./1330/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

 

ارسال نظرات