۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۳۱۷۶۸۳
آیت الله بهشتی:

تعیین مصداق از سوی جامعه مدرسین برای مجلس خبرگان با هدف شناخت بهتر جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم فارسدرمحلس خبرگان با بیان این که مسأله مهم در انتخابات، رأی دادن به اصلح است، گفت: در انتخابات دوران امر بین صالح و اصلح است و فاسدی در میان وجود ندارد، جامعه مدرسین نیز برای معرفی افراد اصلح لیستی را در نظر می گیرند تا به مردم معرفی کنند.
آيت الله احمد بهشتي

آیت الله احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به لیست سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، گفت: مردم به روحانیت معتقد هستند به ویژه نهادی باشد که روحانیت در آن نقش و حضور داشته باشند مردم اعتماد می کنند.


وی افزود: همواره در انتخابات مشاهده کردیم که لیست جامعه مدرسین به صورت کامل یا اکثریت رأی آورده است، البته لیستی که جامعه مدرسین مطرح می کند جنبه ارشادی دارد یعنی امر مولوی نبوده بلکه امر ارشادی برای مردم به شمار می رود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: آنچه جامعه مدرسین به عنوان تعیین مصداق بیان می کند جنبه ارشاد دارد، مردم نیز باید ارشاد پذیر باشند که هستند و عملا نشان دادند که توجه دارند که جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز به عنوان پرچمداران انقلاب چه می گویند.


وی ادامه داد: لیست جامعه مدرسین بسیار اثرگذار است، مردم پیگیری می کنند تا ببینند جامعتین چه افرادی را مشخص کرده است، جامعه مدرسین وظیفه دارد که این جنبه ارشادی خود را در بین مردم حفظ کرده و افراد را معرفی کند.


آیت الله بهشتی با بیان این که مسأله مهم در انتخابات، رأی دادن به اصلح است، ابراز داشت: در انتخابات دوران امر بین صالح و اصلح است و فاسدی در میان وجود ندارد، جامعتین نیز برای معرفی افراد اصلح لیستی را در نظر می گیرند تا به مردم معرفی کنند.


وی عنوان کرد: مردم نیز می خواهند به اصلح رأی دهند از این رو انتظار دارند که برای آنها تعیین مصداق شود، بنابراین جامعه مدرسین کار درستی انجام می دهد و تضعیف این نهاد نیز کار غلط و نادرستی است که تضعیف روحانیت به شمار می رود.


نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: جامعه مدرسین یک نهاد روحانی است، عده ای که در این نهاد هستند از روحانیون باسابقه، متعهد، دلسوز و آگاه به زمان به شمار می روند در نتیجه تضعیف جامعه مدرسین درست نیست./1323/ت302/ج

ارسال نظرات