۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۳۱۷۷۱۳
رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان‌شرقی:

روحانیان رسالت خطیری در تبیین مصادیق فرد اصلح بر عهده دارند

خبرگزاری رسا ـ ضیایی گفت: ممکن است در مسیر انتخاب اصلح شبهه ای برای مردم پیش بیاید که ائمه جماعات باید آن را برطرف کنند و در حقیقت روحانیان فعال در فضای دانشگاهی رسالت خطیری در تبیین مصادیق فرد اصلح بر عهده دارند.
گردهمايي روحانيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، یدالله ضیایی رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان‌شرقی امروز در دهمین گردهمایی ائمه جماعات دانشگاه‌های استان با بیان این‌که اهمیت نماز به ویژه صورت جماعت در احادیث، روایات و آیات مختلف قرآنی مورد تأکید قرار گرفته است، اظهار داشت: اهمیت کار ائمه جماعات دانشگاه‌ها بر کسی پوشیده نیست.


وی با اشاره به ویژگی‌های مبلغ دینی موفق در فضای دانشگاهی گفت: ایجاد ارتباط صمیم میان امام جماعت با دانشجویان ضرورت دارد، چراکه امامان جماعت به عنوان پیام دهنده معارف الهی به دانشجویان باید دارای ویژگی‌هایی باشند، که بتوانند با اخلاق حسنه و پاسخگویی به شبهات، نسل جوان را از آسیب های ضدفرهنگی غرب مصون دارند.


ضیائی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت انتخابات هفتم اسفند و ضرورت حضور آگاهانه و حداکثری نسل جوان دانشگاهی در این حماسه سیاسی اظهار داشت: در آستانه انتخابات باید حواس خود را جمع کرده و با چشمان باز فرد اصلح را انتخاب کنیم؛ چرا که کمترین اشتباه از سوی مردم موجب خواهد شد تا از صراط مستقیم دور شویم.


وی با اشاره به پیامدهای اجتماعی جنگ احد، گفت: در قرآن به خوبی این جریان را تحلیل کرده و می‌گوید که چون بر اساس حاکمیت انسان‌ها تاریخ شکل می‌گیرد، پس مکررا تاریخ تکرار می‌شود یعنی تاریخ از زمان حضرت آدم(ص) گرفته تا واقعه صحرای کربلا اتفاق افتاده و خواهد افتاد. در دوران صدر اسلام به دلیل اشتباه اقلیت مردم، فرد دیگری به جای جانشین آن حضرت خلیفه شد که مردم سال‌ها در رنج و عذاب بودند.


رییس ستاد اقامه نماز استان افزود: ممکن است در مسیر انتخاب اصلح شبهه ای برای مردم پیش بیاید که ائمه جماعات باید آن را برطرف کنند، در حقیقت روحانیان فعال در فضای دانشگاهی رسالت خطیری در تبیین مصادیق فرد اصلح بر عهده دارند.


همچنین محمد حسین صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سخنانی با بیان اینکه در حوزه دانشگاهی برای نخستین بار به عنوان چهارمین دانشگاه برتر در کشور انتخاب شدیم، اظهار داشت: در سال 92 حتی یک شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی نداشتیم، اما امروز حدود 22 شرکت دانش بنیان در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده است.


وی با تأکید بر توجه مسؤولان دانشگاهی به مسائل فرهنگی و تبلیغی گفت: اگر نسل جوان و نخبه جامعه را از آسیب های سوء تبلیغی غرب مصون بداریم، قطعا آینده سازان جامعه افرادی متخصص و در عین حال متعهد به نظام و ولایت خواهند بود./935/203/ب1

ارسال نظرات