۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۳۱۷۷۱۷
مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی:

وابستگی فرهنگ به بودجه دولتی مشکل‌آفرین است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری 16 برنامه کلان فرهنگی در سال جاری خبر داد و گفت: وابستگی فرهنگ به بودجه دولتی مشکل‌آفرین است.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی اکبر صفی پور، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی عصر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری صورت گرفته در سال جاری، اظهار داشت: توجه به نشاط اجتماعی یکی از راهبردهای فرهنگی در استان بوده است.


وی از برگزاری 16 برنامه کلان فرهنگی در سال جاری خبر داد و گفت: وابستگی فرهنگ به بودجه دولتی مشکل‌آفرین است، درآمدزا کردن بخش فرهنگ و هنر را با فعالیت‌هایی چون سفارش و خرید کتاب به طور جدی آغاز کرده‌ایم. تلاش می‌کنیم تا حوزه فرهنگ و هنر را از بخش دولتی به سمت بخش خصوصی سوق داده و به دست اهل فرهنگ و هنر بسپاریم.


صفی‌پور با بیان این‌که آغاز فعالیت مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر تبریز گامی در راستای توسعه فرهنگی تبریز بوده است، افزود: توجه به توسعه کمی و کیفی به مطبوعات استان نیز در سال جاری در اولویت قرار گرفت، چنانکه تعداد پایگاه‌های خبری از 3 پایگاه به 56 پایگاه خبری رسمی ارتقا یافته و تعداد روزنامه‌ها نیز 30 درصد رشد یافت.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نگاه تنگ نظرانه عده‌ای به مضامین کتب بومی، اظهار داشت: طرح‌های حوزه فرهنگ و هنر به لحاظ کیفی و زمان‌بر بودن، نیازمند تکرار و تدوام است تا با نظارت‌های مداوم در اجرای فعالیت‌های فرهنگی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ، هنر و آداب و رسوم بومی خود گام موثری برداریم.


وی تأسیس بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان را از وعده‌های انتخاباتی رییس جمهور دانست و اظهار داشت: بنیاد فرهنگ آذربایجان تنها متعلق به آذربایجان‌شرقی نیست بلکه تمامی استان‌های آذری زبان در آن عضویت دارند، به زودی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در چهار استان به طور همزمان گشایش می‌یابد که  مرکز اصلی آن در تبریز خواهد بود.


همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی در سخنانی بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان را متعلق به همه آذری‌های کشور دانست و گفت: کارهای مربوط به شروع به کار این بنیاد به خوبی در حال انجام است و دلیل به تعویق افتادن آن نیز این است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را به چهار استان تسری داده است و از این رو تشکیل جلسات و هماهنگی‌ها اندکی با مشکل مواجه شد.


وی در ادامه با اشاره به انتخابات مهم هفتم اسفند اظهار داشت: از عموم مردم همیشه در صحنه استان می‌خواهیم همچون راهپیمایی 22 بهمن، با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای بار دیگر دشمنان را ناامید کنند و امیدواریم که استان آذربایجان‌شرقی بیش ترین تعداد آراء را نسبت به سایر استان‌ها داشته باشد./935/203/ب1

ارسال نظرات