۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۳۱۷۷۹۴
آیت الله نوری همدانی:

کسانی را انتخاب کنیم که به اسلام و ولایت فقیه متعهد باشند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی انقلاب را نعمت بزرگ الهی که نتیجه شناخت ولایت است دانست و گفت: در انتخابات باید توجه داشته باشیم که کسانی را انتخب کنیم که متعهد به نظام و ولایت فقیه باشند و دغدغه رفاه و امنیت مردم را داشته باشند.
آيت الله نوري همداني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از اعضای یگان ویژه ناجا، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در قرآن با تکرار و تأکید  ذکر شده است مسأله شکر نعمت است که در 73 جای قرآن از این موضوع سخن گفته است .


وی تکرار و تأکید این موضوع را به جهت اهمیت آن دانست و افزود: در شکر گذاری در درجه اول شناخت منعم لازم است که از مسائل توحیدی است و بعد شناخت خود نعمت و در نهایت هم طریقه شکر گذاری است زیرا استفاده درست و صحیحاز یک نعمت شکر آن است و باید بدانیم که باید چگونه از هر نعمتی استفاده کنیم.

 

حضرت ایت الله نوری همدانی با بیان این که اگر بخواهیم نعمتهای خدا را شمارش کنیم از این کار عاجز هستیم، اظهار داشت: یکی از راه‌های شکر گذاری، داشتن تقوا و عمل صالح است و خداوند می فرماید این عمل صالح است که مستحق پاداش است و کسی که عمل نکرده نباید انتظار پاداش هم داشته باشد.


استاد برجسته حوزه علمیه قم بزرگ ترین نعمت خداوند را بنا بر روایات اهل بیت(ع) شناخت اهل بیت(ع) و نقش آنها در عالم هستی دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی در نتیجه همین نعمت به وقوع پیوست زیرا مردم به رهبری امام خمینی(ره) نسبت به ولایت شناخت پیدا کردند و در خود تغییر روحی ایجاد کردند و خداوند نعمت انقلاب را به آنها داد.


وی با بیان این که مستکبرین هیچ گاه در برابر خداوند و انبیای خدا خاضع نبودند یادآور شد: پیامبر(ص) به 36 حاکم نامه فرستادند ولی به جز چند حاکم از قبیل حکام بحرین و یمن و حبشه بقیه حکومت‌ها به نامه پیامبر(ص) جواب رد دادند و ایران از حکومتهای مستکبر آن زمان بود که به دعوت پیامبر جواب منفی داد.


حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که کشورهایی که در صدر اسلام به نامه پیامبر(ص) جواب مثبت دادند و اسلام را پذیرفتند امروز زیر چکمه مستکبرین و مزدوران آنها هستند، افزود: ما مروز وظیفه داریم که سابقه این کشورها را بشناسیم و بدانیم که چرا امروزه تحت سلطه مستکبرین و یا مورد حمله آنها هستند.

 

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در نتیجه نعمت شناخت ولایت، استکبار از ایران رخت بربست و امروز که میدان باز شده و دشمن شناخته شده و نظام ولایی شکل گرفت است خدمت در این راستا خدمت به اسلام است و در نزد خدا اجر و پاداش دارد.


استاد برجسته حوزه علمیه قم امنیت ایران را مرهون خدمات نیروی انتظامی و دیگر ارگانهای امنیتی دانست و اظهار داشت: باید در انتخابات توجه داشته باشیم که افرادی را انتخاب کنیم که به نظام متعهد باشند و به اسلام علاقه داشته باشند؛ به درد مردم بخورند و دغدغه رفاه و امنیت مردم را داشته باشند و فکر و عمل آنها با ولایت فقیه همخوانی داشته باشد./843/پ202/ج

ارسال نظرات