۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۳۱۷۸۰۱
مدیرکل اوقاف لرستان خبر داد؛

برگزاری مرحله شفاهی حفظ قرآن در لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف لرستان از آغاز مرحله شفاهی طرح حفظ قرآن در لرستان خبر داد و گفت: این طرح تا 13 اسفندماه ادامه دارد.
حجت الاسلام خاکباز ، مدير کل اوقاف لرستان

حجت الاسلام مرتضی خاکباز مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: مرحله شفاهی حفظ قرآن در استان آغاز شده است و پس از آن مرحله کتبی برگزار می شود.

 

وی افزود: طرح ملی حفظ قرآن در سطح بقاع متبرکه، حسینیهها، مساجد و مؤسسات وابسته به اوقاف و امور خیریه استان در چنین دوره است که اجرا میشود.

 

حجت الاسلام خاکباز با بیان این که در رشته حفظ قرآن سهمیه استان لرستان بیش از 9 هزار نفر است، افزود: مرحله شفاهی حفظ قرآن در مساجد استان برگزار می شود.

 

وی با بیان این که در سال گذشته استان لرستان جزء استان های برتر معرفی شد، اظهار کرد: سال گذشته بیش‌از هشت هزار حافظ قرآن در طرح ملی حفظ قرآن در استان شرکت کردند.

 

حجت الاسلام خاکباز با بیان این که پس از تمام شدن مرحله شفاهی حفظ قرآن آزمون کتبی برگزار می شود، عنوان داشت: این آزمون کتبی نیز در مصلی الغدیر خرم آباد برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه با بیان این که مرحله شفاهی حفظ قرآن در 11 رشته قرآنی برگزارمی شود، اظهار داشت: حفظ جزء 30، جزءهای 30 و یک، جزءهای 30، 2 و1، 3 جزء، 5 جزء، 10 جزء و 20 جزء از جمله محورهای برگزاری این آزمون است.

 

مدیرکل اوقاف لرستان در ادامه تصریح کرد: حفظ کل، حفظ موضوعی، حفظ 150 آیه،  300 آیه و 120 آیه از دیگر برنامه های حفظ قرآن است.

 

وی عمل به منویات رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، پرورش استعدادهای قرآنی جوانان و نوجوانان و تقویت فرهنگ قرآنی در جامعه را از مهم ترین اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد.

 

حجت الاسلام خاکباز بیان داشت: بهره‌گیری از مفاهیم و تعالیم روح‌بخش آسمانی قرآن کریم از دیگر اهداف برگزاری طرح ملی حفظ قرآن کریم است./9459/302/ب3

ارسال نظرات