۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۳۱۷۸۴۳
استاد حوزه علمیه:

حضرت زهرا در دفاع از ولایت هرگز بی‌تفاوت نبودند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امروز لازم است همه افراد جامعه به تأسی از حضرت زهرا(س) نسبت به بی تفاوتی‌هایی که در جامعه پیش می‌آید بی‌توجه نباشند، گفت: حضرت زهرا(س) در راستای دفاع از امر ولایت هرگز بی‌تفاوت نبودند.
شهادت حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، زهرا وفایی‌ نجات استاد حوزه علمیه امروز در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت جانگداز حضرت زهرا(س) در مدرسه علمیه کوثر ورامین با حضور اساتید و طلاب این مدرسه برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به شأن و شخصیت حضرت زهرا(س)، گفت: در عالم خلقت مقام و شأن حضرت زهرا(س) بسیار عظیم بوده و مورد ستایش انبیا و اولیای الهی قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به اینکه مقام حضرت زهرا(س) تنها به دلیل شأن معنوی ایشان نبوده بلکه اعمال این بانوی بزرگوار سبب کسب مقامات شده است، بیان داشت: در سیره عملی حضرت زهرا(س) کسب رضایت الهی، ترجیح دادن فقر و تنگدستی به سیری و ثروت، دفاع از اسلام و ولایت در هر شرایطی، بسیار قابل توجه و تأمل است.

 

وفایی‌ نجات حضرت فاطمه(ص) را الگوی عملی برای همه انسان‌ها در همه زمان‌ها دانست و ابراز کرد: درست رفتار کردن در شرایط حساس و بحرانی همچنین مقابله ایشان با بی‌تفاوتی مردم نسبت به امر ولایت، از ویژگی‌های بارز حضرت زهرا(س) به شمار می‌رود.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امروز لازم است همه افراد جامعه به تأسی از حضرت زهرا(س) نسبت به بی تفاوتی‌هایی که در جامعه پیش می‌آید بی‌توجه نباشند، تاکید کرد: حضرت زهرا(س) در راستای دفاع از امر ولایت هرگز بی‌تفاوت نبودند.

 

وفایی نجات افزود: به همین سبب حضرت زهرا(س) با کامل‌ترین روش‌ در بهترین زمان، در حضور سران انصار و مهاجر، به ایراد سخنرانی و خطبه در مسجدالنبی(ص) پرداختند و موضع خود را در دفاع از ولایت به صراحت بیان کردند.

 

وی با بیان اینکه طول عمر مبارک حضرت زهرا(س) بیش از 18 سال نبود، اظهار داشت: حضرت زهرا(س) در انجام مسؤولیت‌های فردی و اجتماعی خود به بهترین و کامل‌ترین شکل ایفای نقش کردند و این بهترین الگو برای همه انسان‌ها در همه اعصار است تا بدانند کیفیت عمر بهتر از طول عمر است./813/202/ب1

ارسال نظرات