۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۳۱۷۹۰۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

حضرت زهرا بهترین الگو برای مردان و زنان عالم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: امام محمد باقر(ع) فرمودند خداوند متعال با نظر خاص خود و بدون هیچ قیدی علوم را به ایشان عنایت کرد؛ فلسفه این علم این است که حضرت زهرا(س) برای مردان و زنان عالم در زمینه معنوی و عملی سرمشق و الگو هستند.
شيخ حسين انصاريان

به گزارش خبرمگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و دانشمند فرزانه امروز به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) که در هیات محبان الزهرا(س) تهران برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: وجود مبارک حضرت صدیقه کبری(س) با اینکه از عمر کوتاه و کمی برخوردار بودند اما به اندازه یک کتاب کامل از آن حضرت معارف، حکم و مسائل مهم باقی مانده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به علم سرشار و دانش دریاوار حضرت زهرا(س)، بیان داشت: امام محمد باقر(ع) فرمودند خداوند متعال با نظر خاص خود و بدون هیچ قیدی علوم را به ایشان عنایت کرد؛ فلسفه این علم این است که حضرت زهرا(س) برای مردان و زنان عالم در زمینه معنوی و عملی سرمشق و الگو هستند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به کسانی که نتوانند حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهند دچار خسارت دنیا و آخرت می‌شوند، ابراز کرد: اگر کسی تا قبل از فرا رسیدن مرگش به حضرت زهرا(س) روی آورد و او و فرزندانش را الگوی خود قرار دهد خداوند خسارات قبل او را خداوند جبران می‌کند.

 

این دانشمند فرزانه با بیان اینکه موجودات عالم هستی حتی یک لحظه خداوند را فراموش نمی‌کند، گفت: خداوند می‌فرماید من همه آفرینش را زیبا خلق کردم؛ دلیل ایرادهایی که بعضی از انسان‌ها، در آفرینش و مخلوقات خداوند جستجو می‌کنند در اصل از خداوند ایراد می‌گیرند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اظهار کرد:  اگر انسان‌ها از اعمال ناپسند خود دست بردارند و توبه کنند خداوند از رحمت خود آنان را می‌بخشد و بدی‌های آنان را به حسنات تبدیل می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: کسانی که از حضرت زهرا(س) سرمشق بگیرند، اهل نجات و سعادت هستند و افرادی که از نیمه راه بیدار شوند و از ایشان الگو بگیرند خداوند آنان را می‌بخشد و افرادی که تا آخر عمر از این بانوی جلیل القدر سرمشق نگیرد، جایگاهشان جهنم خواهد بود./813/202/ب2

ارسال نظرات