۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۳۱۷۹۲۵

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ نقش هیئات مذهبی در ارتقاء فرهنگ جامعه، فعالیت ۱۴۵ هیأت مذهبی در ایام فاطمیه در کبودر آهنگ، فعالیت مستمر ۷۰ مبلغ و مبلغه در شهرستان الیگودرز، همکاری ۲۶روحانی طرح هجرت و مستقر با تبلیغات اسلامی نهاوند، برگزاری ۱۰ گفتمان دانش آموزی با شرکت ۹۵۰دانش آموز شمالغرب تهران از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حمید مهدوی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهربابک ضمن تشکر از همراهی و همدلی هیئات مذهبی بویژه در ایام الله دهه فجر و مناسبتهای دیگر بیان داشت:هیئات مذهبی در ارتقاء و با لا بردن فرهنگ جامعه نقش والا و بسزایی دارند زیرا در خط مقدم تبلیغ و ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) هستند و از عوامل پایداری دین اسلام تبلیغ به سبک زندگی اهل بیت که نشئت گرفته از اهل بیت است که از روی علاقه و محبت هیئات مذهبی تجمع می‌نمایند و ارزشهای الهی را احیا می‌کنند.

 

وی در ادامه افزود: در سایه همدلی و همزبانی هیات مذهبی نقش بسیار مهمی دارند و می توانند در جامعه فرهنگ سازی نمایند.و به مهمترین مسئله کشور یعنی روز هفتم اسفند ماه اشاره و ضمن تاکید بر حضور گسترده همه امت اسلامی و انتخاب اصلح را مورد تاکید قرار داد.

 

در پایان عباس خاکساریان مسئول شورای هیات مذهبی شهرستان تذکراتی را جهت بهتر برگزار شدن برنامه های هیئات مذهبی بیان کرد.

 

فعالیت 145 هیأت مذهبی در ایام فاطمیه در کبودر آهنگ

حجت‌الاسلام حسین قمری نیا در گفتگویی در تاریخ1اسفند سال جاری از فعالیت 145 هیئت مذهبی و هیئت امنای مساجد برای برگزاری مراسم های سخنرانی و مراسم های عزاداری در ایام فاطمیه اول خبر داد.

 

وی همچنین، علاوه بر اعلام برپایی مراسم های سخنرانی و عزاداری در سطح کبودراهنگ و روستاها، سخنرانی روحانیان و برگزاری گفتمان های دینی، همایش ها و نمایشگاه را در ایام فاطمیه از برنامه های تبلیغات اسلامی کبودراهنگ عنوان کرد.

 

حجت‌الاسلام قمری نیا در ادامه با قدردانی از این همکاری گفت: زندگی و شخصیت حضرت زهرا(س) به گونه ای است که در هیچ سخن وفعالیتی نمی گنجد و تلاش و برنامه های برگزار شده تنها قادر به ارائه گوشهای از آن بوده است.

 

وی تأکید کرد: مسئولان باید تمام تلاش خود را برای معرفی این بانوی بزرگوار به کار گیرند. قمرینیا افزود: در شرایط کنونی که دشمنان اسلام و انقلاب با کینه و عداوت علیه ملت ایران و دین اسلام هر روز پروژه‌ای جدید را برنامه‌ریزی می‌کنند، بایدهمه مردم با تمسک به درگاه اهل بیت(ع) و بصیرت لازم نقشه شوم آنان را از بین ببرند.

 

فعالیت مستمر 70 مبلغ و مبلغه در شهرستان الیگودرز

حجت‌الاسلام محمد محمودی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان الیگودرز با اعلام این خبر، گفت: بزرگترین و مهمترین اهداف مبلغین، تعمیق بخشیدن به باورهای دینی و نهادینه کردن فرهنگ سبک زندگی اسلامی در سطح جامعه است. 

 

وی ضمن اشاره به فعالیت مستمر بیش از 70 مبلغ و مبلغه در شهرستان الیگودرز، افزود: با توجه به پیشرفت تکنولوژی و سطح اطلاعات اقشار مختلف جامعه، مبلغین باید همواره اطلاعاتشان را به روز  و برنامه­های فرهنگی و تبلیغی خود را متناسب با نیاز مخاطبین اجرا کنند تا بتوانند همواره در انجام فعالیت­های تبلیغی موفق عمل کنند.

 

همکاری 26روحانی طرح هجرت و مستقر با تبلیغات اسلامی نهاوند

علی ترکاشوند، صبح شنبه 1اسفندماه جاری در گفتگوئی بیان داشت: مساجد به‌عنوان مهمترین پایگاه فرهنگی و مذهبی می تواند نقش بی بدیلی در هدایت مردم علی الخصوص نسل جوان به سمت آموزه های دینی و مبارزه با تهاجم های فرهنگی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفا کند.

 

وی افزود: در شهرستان نهاوند 20روحانی طرح هجرت و 6 روحانی مستقر حضور دارندکه برای انجام فعالیتهای فرهنگی و مذهبی در مناطق مختلف شهری و روستایی اقدام به تبلیغ وبستر سازی فرهنگی و مذهبی می‌کنند و در ایام الله دهه فجر نیز این روحانیون با اجرای برنامه وفعالیت های فرهنگی و تبلیغی نقش بسزایی در روشنگری و نسل جوان نسبت به انقلاب و تبیین دستاوردهای آن داشتند.

 

وی درخاتمه گفت: فعالیت تبلیغی مبلغان نهاوندی در ایام فاطمیه اول و دوم بصورت چشمگیری افزایش خواهد یافت.

 

برگزاری 10گفتمان دانش آموزی با شرکت 950دانش آموز شمالغرب تهران

حبیب جمشیدی، مسئول  اجرائی گفتمان دانش آموزی گفت: 10 گفتمان دانش آموزی با شرکت 950 نفر از دانش آموزان مناطق دو،شش و ده وپنج تهران دربهمن ماه  94 برگزار شد. 

 

وی، افزود: دراین گغتمان های دینی ازاساتید حوزه و دانشگاه  مانند؛حجج الاسلام نوری فر، ناصری و دکتر پورنهاوندی، پورزند و کی منش دعوت شد.

 

این کارشناس، تصریح کرد: ازجمله موضوعات گفتمان دانش آموزی، پیشگیری اولیه از اعتیاد،انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، نقش خانواده  درکنترل  فکری و معنوی فرزندان بود که از سوی  اساتید، همراه با پرسش و پاسخ برگزارشد.

 

گفتنی است، آخرین گفتمان روز 28 بهمن با موضوع نقش خانواده  در کنترل  فکری و معنوی فرزندان بود که درمدارس  نرجس و حضرت زینب درمنطقه 6 برگزار شد./1325/ن604/ی

 

منبع: سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات