۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۳۱۷۹۹۴
استاد حوزه علمیه:

تشویق‌کننده به گناه شیطان را عبادت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه شهرستان زاهدان گفت: کسی که مردم را به گناه تشویق می‌کند آن فرد شیطان را عبادت می‌کند، ما در روایت داریم که ممکن است شیطان زیبا هم باشد ازدواج یک سنت الهی است ما نباید آن را با گناه آلوده بکنیم.
گناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام سیدمحسن طباطبایی، استاد حوزه علمیه امروز در مراسم عزاداری فاطمیه که در مسجد علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان برگزار شد، گفت: چیزی که در دین نیامده ما نباید خودمان در دین بیاوریم.

 

وی ادامه داد: شیطان نسل های قبل ما را گمراه کرده و ما می دانیم که دشمن ما است و آشکار است ما در روایت داریم که ممکن است شیطان زیبا هم باشد، تابعیت ما از ولایت باید تسلیمی باشد.


استاد حوزه خاطرنشان کرد: هر انسانی که آدم را راهنمایی می‌کند به سمت معصیت خدا آن شیطان است، یا بعضی ها انسان را امر به منکر می‌کنند عوض اینکه آدم را امر به معروف بکنند.

 

حجت السلام طباطبایی یادآور شد: برای دختر خیلی کار خوبی است که قبل از 9 سالگی به او حجاب را یاد بدهیم تا حجاب برای او آسان بشود، ازدواج یک سنت الهی است ما نباید آن را با گناه آلوده بکنیم.


وی عنوان کرد: ما باید مراقب باشیم شیطان پرست نباشیم کسی که  مردم را به گناه تشویق می کند آن فرد شیطان را عبادت می کند شیطان به ما نمی گوید که کدام گناه را انجام بدهیم شیطان ما را توجیح می‌کند.


استاد حوزه گفت: ما دوتا رسول داریم، یک رسول ظاهری است که همان پیامبران هستند و دیگری باطنی است که به آن وجدان می‌گویند خدا در سرشت همه انسان ها فضیلت خواهی را قرار داده است، همه ستمگران ادعای عدالت خواهی می کنند.

وی یادآور شد: ما با این که می دانیم دروغ بد است، باز هم انجام می‌دهیم، بعضی از شیاطین جلوی انجام کار خیر را می گیرد ما سعی کنیم در راستای خدا قدم برداریم هدف تمام رسالت هایی که آمده است در راستای تعالیم اخلاق است.


استاد حوزه علمیه در پایان بیان کرد: یکی از فازهای اخلاق خوش‌برخوداری است، اخلاق به معنای فضیلت‌خواهی است، کسی اخلاق ندارد یعنی دین ندارد ما باید در همه جا اهل فضیلت باشیم./831/203/ب2

ارسال نظرات