۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۳۱۷۹۹۸
استاد حوزه و دانشگاه:

مجریان انتخابات دیدگاه حزبی خود را کنار گذارند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که مجریان انتخابات نباید دیدگاه سیاسی خود را در امر انتخابات اعمال کنند، گفت: مجریان انتخابات امین و مورد وثوق مردم هستند، از این رو در امر انتخابات نیز باید مورد وثوق بودن خود را به منصه ظهور برسانند.
حجت الاسلام قاسم ارمي ارمکي

حجت الاسلام قاسم ارمی، استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که قانون مداری یک اصل مهم در عرصه انتخابات است، گفت: اگر همه افراد ملزم به اجرای قانون باشند و آن را رعایت کنند، مشکلی در برگزاری انتخابات ایجاد نخواهد شد.

 

وی افزود: مردم باید دقت کنند که کدام نامزد قانون را رعایت و کدام رعایت نمی کنند تا در تصمیم گیری های خود آن را مدنظر قرار دهند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با بیان این که برخی از اقدامات کاندیداها با اخلاق و فقه انتخابات سازگار نیست، گفت: رفتار تخریبی در انتخابات حرام است.

 

حجت الاسلام ارمی با تأکید بر این که نمایندگان با ورود به مجلس، برای جامعه اسلامی قانون وضع خواهند کرد، افزود: نمی توان از راه های غیرشرعی و غیر قانونی وارد مجلس شد و برای جامعه اسلامی قانون گذاری کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، جایگاه مجلس شورای اسلامی را مقدس دانست و گفت: افرادی که در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا خواهند کرد نیز باید مقدس باشند.

 

وی با اشاره به این که مقدمات انتخابات باید در چارچوب قانون، منطق، اخلاق و شرع باشد، گفت: دست اندرکاران امر تبلیغات خود را ملزم به رعایت قانون کنند.

 

به گفته وی، مجریان انتخابات مجلس شورای اسلامی باید دیدگاه های حزبی خود را کنار گذاشته و با پیش فرض به کاندیداها نگاه کنند و نفس الامر را مدنظر قرار دهند.

 

حجت الاسلام ارمی با تأکید بر این که مجریان انتخابات نباید دیدگاه سیاسی خود را در امر انتخابات اعمال کنند، افزود: مجریان انتخابات امین و مورد وثوق مردم هستند، از این رو در امر انتخابات نیز باید مورد وثوق بودن خود را به منصه ظهور برسانند./1307/302/ب1

ارسال نظرات