۱۶ مهر ۱۳۸۶ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۳۱۸۰۴
مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خبر داد:

بازديد روزانه ده هزار نفر از نمايشگاه بين المللي قرآن

رسا، سرويس فرهنگي ـ رييس پانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم با اشاره به استقبال بي‌سابقه مردم به‌ويژه جوانان از اين نمايشگاه بر لزوم تخصيص صحيح اعتبارات براي دائمي كردن نمايشگاه قرآن تأكيد كرد.
بازديد روزانه ده هزار نفر از نمايشگاه بين المللي قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، محمدعلي خواجه پيري، مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و رييس پانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، در مراسم اختتاميه اين نمايشگاه به تشريح روند شكل‌گيري نمايشگاه و تلاش‌هاي مؤسسات و مراكز متعدد قرآني از چند ماه قبل از آغاز به كار آن پرداخت.
وي ميانگين بازديد از پانزدَ‍ همين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم را روزانه نه تا ده هزار نفر اعلام كرد و با اشاره به درخواست‌هاي متعدد بازديدكنندگان و شركت كنندگان مبني بر دائمي شدن اين نمايشگاه و فعاليت بخش‌هايي از آن در طول سال گفت: اين كار با امكانات فعلي و اعتبارات كم اختصاص يافته به اين امير غيرممكن است.
رييس مركز توسعه و ترويج فعاليت‌هاي قرآني ادامه داد: اگر تخصيص اعتبارات به درستي صورت گيرد، نمايشگاهي بهتر و با محتوايي غني‌تر خواهيم داشت؛ از سويي با دائمي شدن بخش‌هايي از نمايشگاه از تلف شدن بخش زيادي از منابع جلوگيري مي‌شود.
خواجه پيري با اشاره به اين‌كه نمايشگاه قرآن با توجه به گستردگي برنامه‌ها و فعاليت‌هايش به جشنواره بزرگ ديني و قرآني بدل شده است، گفت: هفتاد درصد برنامه‌هاي ديني اين نمايشگاه ملي است و با دائمي شدن آن در طول سال نه تنها با هماهنگي بيشتر از انجام فعاليت‌هاي تكراري و هم‌پوشاني برنامه‌ها جلوگيري مي‌شود، بلكه منويات و دستورات رهبر معظم انقلاب مبني بر ورود معارف قرآن به منازل مردم محقق خواهد شد.
مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از آغاز اجراي طرح تربيت ده هزار حافظ قرآن و شصت هزار فرد آگاه به مفاهيم قرآن كريم در راستاي توسعه مفاهيم قرآن و عمل به منويات رهبر فرزانه انقلاب خبر داد و تصريح كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با استعانت از پروردگار و با كمك مجموعه‌هاي قرآني اين طرح را تا سه سال آينده اجرا مي‌كند و انشاءالله تا پايان اين مدت ده هزار حافظ ده جزء، ده هزار حافظ بيست جزء، ده هزار حافظ 30 جزء قرآن و صد و هشتاد هزار فرد آگاه به مفاهيم قرآن خواهيم داشت.
گفتني است، مراسم اختتاميه پانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن كريم، روز گذشته، شانزدهم مهرماه، همزمان با بيست و ششمين روز از ماه مبارك رمضان برگزار شد.

ارسال نظرات