۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۳۱۸۰۸۲
الهیان:

طرح و قوانین مربوط به بانوان باید با محوریت خانواده به تصویب رسد

خبرگزاری رسا ـ الهیان گفت: امروز سیستم بانکی ما ربوی است که روح آن را فاسد کرده است که نتیجه آن می‌شود که تولید در همه عرصه‌ها از رونق افتاده و بانک‌ها صرفا به ساخت و ساز بی‌رویه ساختمان‌ها ادامه دهند.
زهره الهيان

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، زهره الهیان نماینده مجلس هشتم بعد از ظهر امروز در مناظره انتخاباتی خود با خانم سهیلا جلودارزاده نماینده سابق مجلس که در دانشکاه خواجه نصیر طوسی با حضور جمعی از دانشجویان برگزار شد، در خصوص برنامه‌ و طرح‌های خود برای زنان در مجلس شورای اسلامی، گفت: خانواده محور و رکن اساسی یک جامعه است که زنان نیز یکی از ارکان خانواده هستند بنابراین اگر بخواهیم جامعه رشد و تعالی داشته باشد ناگزیر باید برای خانواده و زنان برنامه مدون و درستی داشته باشیم.

 

وی افزود: باید در مجلس شورای اسلامی هر قانونی که تصویب می‌شود به حوزه خانواده و زنان توجه خاص داشته باشد در غیر این صورت با آسیب و معضلات اجتماعی جدی در جامعه روبرو خواهیم شد.

 

نماینده مجلس هشتم با اشاره به شعار انتخاباتی خود مبنی بر قانون گذاری حول محور خانواده، عنوان کرد: پیشنهاد بنده این است که در مجلس ساختاری به وجود آید که تمام طرح‌ها و لوایح با پیوست خانواده مورد توجه یا تصویب قرار گیرد.

 

الهیان در خصوص آزادی اجتماعی زنان در کشورمان، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شرایطی فراهم شد تا زنان ما بتوانند به صورت آزادانه و موثر در عرصه‌های مختلف و کلان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی حضور و فعالیت داشته باشند.

 

وی افزود: پیش از انقلاب شرایط برای حضور زنان و دختران در جامعه فراهم نبود به گونه‌ای که سطح سواد و تحصیلات دختران و پسران فاصله قابل توجهی با یکدیگر داشت زیرا خانواده‌ها از اینکه دختران خود را به مدرسه بفرستند نگران بودند.

 

نماینده مجلس هشتم در ادامه بیان داشت: بعد از انقلاب شرایط اجتماعی کشور طوری تغییر کرد که امام راحل فرماندهی سپاه سه استان مرزی کشور را به خانم صباغ سپرد که این نشان از اعتماد ایشان نسبت به زنان بود.

 

الهیان گفت: بعد از انقلاب زنان ما با رشد و بالندگی، توانمندی‌های زیادی کسب کردند بنابراین باید مجلس به عنوان ناظر از دولت بخواهد که در خصوص زنان برنامه‌ریزی جامع و کاملی داشته باشد.

 

وی با اشاره به انحلال کمیسیون زن و خانواده در مجلس ششم، عنوان کرد: در مجلس هشتم طرح مرخصی زایمان به مجلس ارائه و در مجلس نهم تصویب شد اما متاسفانه مشاهده می‌شود که دستگاه‌ها و مدیران به صورت سلیقه‌ای عمل کرده و مرخصی زایمان کارکنان خود را افزایش ندادند.

 

الهیان با اشاره به اهمیت اولویت دادن خانواده از منظر رهبر معظم انقلاب، ابراز کرد: اگر دولت خانواده را اولویت نخست جامعه می‌داند باید برای آن هزینه کند، کاهش ساعت کاری بانوان به ویژه بانوانی که دچار بیماری‌های خاص هستند یا همسر و فرزند معلول دارند باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده مجلس هشتم افزود: باید در دانشگاه‌ها تفکیک جنسیتی ایجاد شود تا دانشجویان بیشتر به موضوعات علمی و اجتماعی توجه کنند.

 

وی با اشاره به کم بودن بودجه فرهنگی، اظهار داشت: مساله فرهنگی در دولت فعلی و دولت پیش مورد غفلت قرار گرفته است که بیش از اینها باید مورد توجه قرار گیرد، باید با کسانی که در کشور هنجارشکنی می‌کنند برخورد شود.

 

الهیان در پایان با اشاره به نظام ربوی بانک‌ها خاطرنشان کرد: امروز سیستم بانکی ما ربوی است که روح آن را فاسد کرده است که نتیجه آن می‌شود که تولید در همه عرصه‌ها از رونق افتاده و بانک‌ها صرفا به ساخت و ساز بی‌رویه ساختمان‌ها ادامه دهند./807/پ202/ج

ارسال نظرات