۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۳۱۸۱۱۳
آیت الله خاتمی در کرمان:

مجلس آینده باید سکوی پرش انقلاب باشد نه پلی به کنگره آمریکا/ خبرگان پنجم ولایی و انقلابی خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله خاتمی با تاکید بر این که مجلس آینده باید سکوی پرش انقلاب باشد نه پلی به کنگره آمریکا، گفت: انگلیسی ها لیست معرفی می کنند و می گویند افرادی را انتخاب نکنید اما باید همگی از این لیست تبری بجویند و موضع شفاف بگیرند.
آيت الله سيد احمد خاتمي آيت الله سيد احمد خاتمي آيت الله خاتمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران امشب در مراسم یادواره شهدای غدیر در حسینیه ثارالله کرمان گفت: آمدن به این مجالس پیامی به شهدای عزیز است که صراط مستقیم شما را ادامه خواهیم داد؛ امام خمینی(ره) فرمود خانواده های شهدا چشم و چراغ این ملت هستند؛ یک معنای این جمله این است باید به گونه ای عمل کنند که چشم و چراغ بمانند.
 
وی ادامه داد: آن هایی که تا آخر با انقلاب می مانند خانواده های شهدا هستند که باید در پیشرفت همه جانبه نظام خوش بدرخشند.
 
این استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: بیعتی که با برگزاری یادواره شهدا و شرکت در آن با شهدا می بندیم بیعت با نظام است؛ ارمغان شهیدان ما نظام اسلامی است و می بینیم در این کشور است که با افتخار شهادتین و شهادت به ولایت امیر مؤمنان گفته می شود و این نظام دوست داشتنی و لایق پاسداشت است.
 
وی تأکید کرد: در کدام کشور گرفتاری نیست که در کشور ما نباشد؟ اما تفاوت ما با دیگران داشتن خدا و ارزش های دین است؛ این حضورها و آمدن ها نشان از پاسداری از نظام اسلامی است و این پیام را دارد که در عرصه های مورد نیاز حضور داریم؛ مردم در راهپیمایی اخیر 22 بهمن با شکوه و عظمت آمدند و چشم جهانیان را خیره کردند.
 
این استاد حوزه علمیه قم افزود: عرصه های حضور، بیعت با نظام است به خصوص انتخابات پیش رو که فضای آن کاملا انتخاباتی است؛ فضولی های انگلیس در پرشور کردن این حضور دخیل است؛ آمدند گفتند که به لیستی خاص رأی بدهند و به دیگران رأی ندهند.
 
وی با اشاره به حضور برخی افراد در لیست های مورد حمایت انگلیس گفت: از آقایان می خواهم که تولای خودشان را اثبات کنند و بگویند در این لیست ها جایی نداشته و خصوصا اول از همه به یزدی، جنتی و مصباح رأی می دهیم و در مقابل تبری کنند و بگویند فضولی موقوف؛ بنده جاهایی که در استان کرمان رفتم شوری را دیدم که در دوره های گذشته نبود و این واکنش مناسب مردم علیه انگلیسی ها است.
 
این استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضور مردم شکر خدا پرشکوه است و 54 میلیون واجد شرایط رأی داریم و از پیش پیدا است که این انتخابات پرشکوه است؛ باید اصلح را انتخاب کنیم که اولین ملاک انتخاب اصلح ولایت مداری است؛ باید ببینند چه کسی ولایت مداری صادقانه ای داشته که اگر توجه نشود و مجلس ششم تشکیل شود، خط آن با کنگره آمریکا هماهنگ می شود.
 
وی اظهار داشت: می بینم در جاهایی چندین کاندیدای ارزشی رقابت می کنند توصیه می کنم طبق نظرسنجی های کارشناسانه، افرادی که رأی کمتری دارند کنار بکشند و انصراف بدهند که در شرایط فعلی برای جریان اصولگرایی واجب شرعی است زیرا اگر مجلس ششم تشکیل شود اینها هم در گناهش دخیل هستند.
 
کاندیدای مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه کرمان افزود: در یکی از شهر ها دیدم کاندیدایی که رأی بالایی هم داشت به نفع جریان اصولگرایی انصراف داد که گفتم ایشان رأی آورد و روی هوای نفسش پا گذاشت و در جهاد اکبر تا اینجا پیروز شد؛ نمایندگان مجلس وکیل ملت هستند که لازمه یک وکیل صداقت است؛ باید لوایح و طرح ها را به خوبی بررسی کنند و وظیفه خود به بهترین نحو انجام دهند.
 
وی تصریح کرد: مردم موکلین هستند و باید وکیل اصلح و شایسته انتخاب کنند؛ از عقلای خود بخواهند در جلسات در موضوعاتی مانند فتنه از کاندیدا ها توضیح بخواهند که اگر با ولایت زاویه داشت بدانند این ها اصلح نیستند زیرا اگر فضای فتنه به وجود آید آب به آسیاب دشمن می ریزند؛ در مورد نفوذ از آنها توضیح بخواهید تا مصداق معرفی کنند؛ کسانی هستند که می خواهند راه انگلیس را به کشور باز کنند.
 
وی تأکید کرد: انگلیس دلش برای مداخله تنگ شده و صراحتا می گویند که به یزدی، جنتی، مصباح در تهران، خاتمی در کرمان، علم الهدی در مشهد، شبستری در تبریز، نمازی در اصفهان و چهره های ارزشی رأی ندهید و در مقابلش از لیستی دیگر حمایت می کنند؛ از کاندیداها درباره لیست مورد حمایت انگلیس ها موضع صریح بخواهید که اگر در برابر انگلیس حساس نیستند و موضع شفاف نمی گیرند به درد مجلس نمی خورند.
 
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: کسانی که در برابر توطئه های انگلیس و آمریکا بی تفاوت باشند به وقتش کشور را می فروشند؛ مجلسی می خواهیم که سکوی پرش انقلاب باشد نه پلی به کنگره آمریکا؛ مجلس خبرگان کنونی مجلسی ولایی بود و مجلس پنجم هم ولایی خواهد بود؛ آمدن شما بیعت با نظام اسلامی است.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: حضور با بصیرت مردم و انتخاب چهره های ضد فتنه، ضد نفوذ و ضد استکبار انتخاب کنند که مجلسی ولایی تشکیل خواهد شد به لطف خداوند./9704/پ202/ج
ارسال نظرات