۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۳۱۸۱۲۰
قاضی زاده هاشمی در مناظره با امینی:

مجلسی که از وزرا سؤال نکند، یکی از ارکان دولت است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگانی که انتخاب می شوند، نه باید در انجام وظایف درست دولت ایجاد اخلال و سنگ اندازی کنند و نه باید به ترتیبی باشد که سرلیست یکی از جریان های سیاسی بگوید «می خواهیم در مجلس آینده کاری کنیم که از هیچ وزیری سؤال نشود».
سيد امير حسين قاضي زاده هاشمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عصر امروز در مناظره انتخاباتی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی که در محل دانشکده علوم اداری این دانشگاه و با حضور حسین امینی، نامزد ائتلاف اصلاح طلبان مشهد برگزار شد، با اشاره به این که «قانون گذاری» و «نظارت بر حسن اجرای قوانین» دو وظیفه اصلی مجلس شورای اسلامی است، گفت: قانون گذاری در مجلس به عنوان جایگاه تصویبی است. نمایندگان مجلس باید در چارچوب قانون اساسی بین نیازهای دولت و بضاعت مردم داوری کنند.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان مجلس باید بر برنامه های دولت نظارت داشته باشد تا این برنامه ها در چارچوب مصالح مردم باشد چرا که رییس جمهور امکان ارتباط مستقیم با اقصی نقاط کشور را ندارد و نمایندگان شهرستان های کوچک و بزرگ باید با درک میدانی بزرگ شان به دولت در تصمیم گیریه ای کلان کمک کنند تا رفتار حوزه اجرایی تعدیل شود.

 

وی نظارت بر اجرا شدن عدالت را مهم ترین وظیفه نمایندگان مجلس دانست و تأکید کرد: نمایندگانی که انتخاب می شوند، نه باید در انجام وظایف درست دولت ایجاد اخلال و سنگ اندازی کنند، و نه باید به ترتیبی باشد که سرلیست یکی از جریان های سیاسی بگوید «می خواهیم در مجلس آینده کاری کنیم که از هیچ وزیری سؤال نشود». این مجلس چگونه مجلسی خواهد شد و چه بر سر مردم خواهد آورد؟ اگر بنا باشد نماینده مجلس سؤال نکند و وزیر نالایق را استیضاح نکند، آن مجلس یکی از ارکان دولت خواهد بود.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: تمام پرونده های فساد اقتصادی که تا امروز کشف شده، پیگیری آن ها از مجلس آغاز شد. برای نمونه در ماجرای پرونده امیر منصور آریا، گزارشی به دست مرحوم آیت الله فاکر رسیده بود و با استعلامی که از مدیرعامل وقت بانک صادرات صورت گرفته بود، موضوع علنی شد. صدها اختلاس در گذشته انجام می شد اما برخی دوستان آن را کتمان می کردند.

 

قاضی زاده هاشمی با تأکید بر لزوم ایستادگی مجلس در برابر زیاده گویی های خارجی، اظهار کرد: اگر این ایستادگی امر لازمی است، چرا دولت و اصلاح طلبان مجلس امروز را به همین دلیل متهم می کنند؟ چرا آقایان از این که در مجلس کمیسیونی برای بررسی عملکرد دولت در سیاست خارجی و نظارت بر توافق با کشورهای موسوم به 1 + 5 تشکیل شده بود، آشفته بودند؟

 

وی با «عجیب» خواندن مواضع اصلاح طلبان درباره روابط بین الملل، گفت: نظریه پردازان اصلاح طلب معتقدند باید کشور را به سمت نرمالیزه شدن پیش ببریم؛ یعنی ایران از یک کشور سرکش در روابط بین الملل به کشوری تبدیل شود که پارادایم های جهانی را قبول کرده، ساختار قدرت دنیا را پذیرفته و آماده است برای داوری مسائل بین المللی با این نهاد ها همکاری کند. در این صورت برای منازعه ای که امروز با عربستان در قبال مسأله سوریه داریم، آن ها اروپا و آمریکا را برای ما به عنوان داور انتخاب خواهند کرد.

 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهار نظر امینی مبنی بر ضربه تندروی ها به کشور و اشاره مصداقی وی به جریان حمله به سفارت عربستان در مشهد، تصریح کرد: ما با هر کار غیرقانونی به هر شکلی که باشد مخالفیم. این استان استاندار و نیروی انتظامی در زیر مجموعه خود دارد که موظف به تأمین امنیت مردم و کنسولگری هستند. مگر نماینده مجلس موظف به تامین امنیت است؟ دولت باید پاسخگو باشد که ایستاد و نگاه کرد. مقابل آنان نایستاد تا بعدها بتواند مخالفان سیاسی خود را بکوبد.

 

قاضی زاده در پایان با طرح این پرسش که «اصلاح طلبان منتقد مجلس هشتم و نهم، چگونه افراد مورد انتقاد خود را در لیست شان جای داده‌اند؟» گفت: آسان ترین تبلیغ، تخریب دیگران است. آقایان می‌بینند 10 سال از زمانی که خودشان بر سر کار بودند می‌گذرد و مردم یادشان رفته در دوران این آقایان چه بر سر کشور رفت به همین دلیل امروز جناح مقابل خود را تخریب می کنند./820/202/ب1

ارسال نظرات