۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۲
کد خبر: ۳۱۸۱۶۱
مدیر حوزه علمیه سرپل ذهاب:

سبک زندگی فاطمی در جامعه ترویج شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سرپل ذهاب با اشاره به لزوم تبیین ابعاد شخصیتی ائمه معصومین و بهبود فضای فرهنگی و مذهبی گفت: سبک زندگی فاطمی باید در جامعه ترویج شود.
فاطمه زهرا9

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شامگاه گذشته مراسمی با حضور طلاب و روحانیان و مسؤولان حوزوی در حوزه علمیه شهرستان سرپل ذهاب برگزار شد.

 

حجت الاسلام مختار سلیمانی مدیر حوزه علمیه شهرستان سرپل ذهاب با حضور در این مراسم با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: سبک زندگی فاطمی باید در جامعه ترویج شده و برای خانواده های ایرانی تبیین شود.


وی ادامه داد: ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) به قدری وسیع است که تبیین هر یک از این ابعاد نیازمند موشکافی توسط طلاب و روحانیان و تبیین و بسط آن برای مردم است.


مدیر حوزه علمیه سرپل ذهاب با اشاره به مبحث حجاب تصریح کرد: وضعیت حجاب در جامعه گویای کوتاهی در زمینه الگوسازی شخصیت حضرت فاطمه (س) برای مردم و خصوصأ نسل جوان است، حفظ حجاب یکی از ویژگی های بارز آن حضرت بود به طوری که حتی به فکر حجاب خود پس از شهادت نیز بودند، اما بی توجهی و کم کاری در نشر این ارزش و نهادینه نمودن این صفت در جامعه کنونی، موجب شیوع بی حجابی و بدحجابی در جامعه شده است.


حجت الاسلام سلیمانی یادآور شد: حضرت فاطمه (س) یار و یاور پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) بود تا جایی که ترویج بخشی از دین مدیون شخصیت والا و ایثار آن حضرت است.


وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان باید به مطالعه پیرامون سبک زندگی حضرت فاطمه و ائمه اطهار علیهم السلام پرداخته و با کشف ابعاد شخصیتی آن حضرت دانش و علم دین خود را بسط دهند زیرا ایشان انسانی کامل  و مصداق شخصیتی متعالی و الهی هستند.


مدیر حوزه علمیه سرپل ذهاب بیان داشت: پرداختن به زندگی معصومین نه تنها دانش دین طلاب را ارتقا می دهد بلکه به تهذیب نفس و رشد شخصیتی آن ها کمک کرده و گام نهادن در مسیر بندگی خالصانه خداوند متعال را به آن ها می آموزد.


حجت الاسلام سلیمانی در پایان گفت: امید است اندیشه های والا و ارزشمند ائمه معصومین علیهم السلام در جامعه ترویج یافته و نمود عینی آن یعنی بهبود فضای اجتماعی و فرهنگی و دینی در جامعه مشهود باشد./857/202/ب3
 

ارسال نظرات