۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۳۱۸۱۸۶
مدیر حوزه‌ علمیه قزوین مطرح کرد؛

ضرورت توجه بیشتر به ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا در ایام فاطمیه

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه استان قزوین به مناسبت ایام فاطمیه گفت: در این مراسم با شکوه باید به جان فشانی‌های این بانوی بزرگوار و ابعاد شخصیتی این بانوی ارجمند پرداخته شود.
حجت الاسلام علي عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین، صبح امروز در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه از سوی جمعی از مدیران و اساتید در مدرسه علمیه صالحیه برگزار شد گفت: در این مراسم با شکوه باید به جان فشانی‌های این بانوی بزرگوار و ابعاد شخصیتی این بانوی ارجمند پرداخته شود.

 

وی در ادامه افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان یک شخصیت برجسته و نمونه در تاریخ بوده که باید تلاش کنیم ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) را در جامعه به خصوص نسل نوجوان ،جوان و بانوان بشناسانیم.

 

حضرت فاطمه زهرا (س) در تمام ابعاد زندگی خود الگویی نمونه بوده است

حجت الاسلام عباسی در ادامه با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) در تمام ابعاد زندگی الگو و نمونه بوده است، بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) به شخصیت، مقام و عظمتی رسید که مایه مباهات خداوند و فرشتگان قرار گرفت و شخصیت برجسته این بانو امروزه به عنوان الگو و نمونه در جهان مطرح است.

 

این کارشناس حوزوی در ادامه بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) چنان در نزد ائمه معصومین ویژگی داشتند که حتی حضرت رسول گرامی علاوه بر اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) را به عنوان پاره تن خود خطاب می کردند ولی به احترام ایشان هم از جای خود بلند شده وبه ایشان احترام می کردند.

 

مدیر حوزه علمیه در استان قزوین اظهار کرد: امروزه در جامعه اسلامی که دشمنان مدام در پی شبهه آفرینی هستند باید بیش از همه به سبک زندگی ائمه معصومین به خصوص حضرت فاطمه زهرا (س) آشنا باشند و این فرهنگ را در جامعه بیشتر ترویج و گسترش دهیم.

 

وی در پایان به دیگر ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و گفت: همسرداری، سازش با مشکلات، نیایش و توانایی علمی بخشی از ویژگی‌های برجسته این بانوی ارجمند است./955/202/ب3

ارسال نظرات