۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۳۱۸۲۱۸
حجت الاسلام ملکی:

کسانی که نمی توانند دعا کنند فقیر هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق گفت: برترین موهبت برای انسانها،کفالت خداوند متعال در استجابت دعاها است.
ايام فاطميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا ، حجت الاسلام ملکی استاد اخلاق، سحرگاه امروز چهارم اسفند ماه در مراسم سوگواری ایام فاطمیه در حسینیه صنف لباس فروشان تهران با اشاره به نامه سی و یکم نهج البلاغه گفت: همانطور که در وصیت حضرت امیر المومنین (ع) به امام حسن مجتبی (ع) آمده است، دو فضیلت مهم انفاق و دعا کردن است زیرا انسان پس از مرگ راه طولانی و مشقات فراوانی در پیش رو دارد و برترین توشه همین دو فضیلت است.

 

وی با بیان این که اموال دنیوی تنها سبب سنگینی بار و مشقت در جهان آخرت است گفت: زمانی که شخص به فرد نیازمندی کمک کند باعث سبک شدن بار خویش و مصابه ی حمل آن توسط شخص خیر دیده است زیرا کمک کردن ، بخشش و قرض دادن در صورت داشتن توان و بضاعت شخص از چشم خداوند متعال پنهان نمی ماند.

 

حجت الاسلام ملکی با اشاره به سخن امام جعفر صادق (ع) که فرمودند خواندن دعا افضلترین نعمتها است گفت: میان خداوند متعال و بندگان پرده ای نیست و انسان با خلوص میتواند بدون نیاز به شفیع به درگاه حضرت حق دعا کند و حتی توبه کنندگان به محضر حق تعالی از همان لحظات می توانند از رحمت خداوند متعال بهره مند شوند.

 

وی همچنین گفت همانطور که در سوره صاد و ماجرای حضرت یونس آمده است اجابت دعا به رضایت خداوند متعال و صلاح بندگان بستگی دارد و گاه پیش می آید که دعای بندگان برخلاف انتظارشان در زمان ممات آنان برآورده می شود.

 

در ادامه مراسم حاج منصور ارضی، مداح اهل بیت (ع) پس از مرثیه سرایی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: جمعه زمان اعلام برائت عاشورایی برای جلوگیری از جمع شدن اصحاب فتنه است تا نگذارند شهر از وجود امام عصر و حضرت فاطمه زهرا (س) خالی شود .

 

وی این انتخابات را توی دهنی بزرگی به دشمن خواند و با تاکید دوباره از جوانان خواست به تحصیل بپردازند تا در دور بعدی انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد چهره های جوان و پویا باشیم./9599/202/ب3

ارسال نظرات