۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۳۱۸۲۳۳
آیت‌الله اشرفی شاهرودی:

دشمن با وارد کردن عوامل نفوذی درصدد براندازی نظام است

خبرگزاری رسا - استاد حوزه علمیه مشهد با بیان این‌که «عوامل نفوذی» یکی از بهترین راه‌های براندازی نظام هستند که دشمن در صدد آن است، گفت: افراد نفوذی حتی با امام از پاریس آمدند اینجا و نقش تخریبی را ایفا کردند؟ با دموکراسی و این آزادی که ما داریم مسلم است افراد نفوذی دخالت می‌کنند و به هر وسیله‌ای و از هر راهی که باشد ضربه می‌زنند.
آيت الله اشرفي شاهرودي
آیت‌الله  مصطفی اشرفی شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، «جمهوری اسلامی ایران» را بی‌نظیرترین نظام در دنیا و از افتخارات «امام خمینی(ره)» دانست و گفت: برای اولین‌بار در کشورهای دنیا نظامی به نام «جمهوری اسلامی» تبیین شد که هم در آن قوانین متعالی اسلام رعایت می‌شود و هم جمهوری یعنی مردم در آن حق رأی دارند.
 
وی با اشاره به آیه قرآن که می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَتَّخِذُواْ الْیَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِیَاء بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاء بَعْضٍ» تأکید کرد: مثل آفتاب روشن است دشمنان ما هیچ حکومت شیعه‌ای را نمی‌خواهند. آن‌ها اگر بتوانند با حکومت‌های دیگر اسلامی سرسازش داشته باشند، مسلما با حکومت شیعه که می‌خواهد اسلام ناب محمدی را پیاده کند، همگام و موافق نیستند؛ چون خوب می‌دانند که دین اسلام، به ویژه بعد از انقلاب اسلامی دقیقا در مذهب شیعه تجلی پیدا کرده است.
 
استاد حوزه علمیه مشهد با بیان این‌که «عوامل نفوذی» یکی از بهترین راه‌های براندازی نظام هستند، خاطرنشان کرد: مگر یادتان نیست که چقدر افراد نفوذی حتی با امام از پاریس آمدند اینجا و نقش تخریبی را ایفا کردند؟ با دموکراسی و این آزادی که ما داریم مسلم است افراد نفوذی دخالت می‌کنند و به هر وسیله‌ای و از هر راهی که باشد ضربه می‌زنند.
 
وی افزود: حتی فرد ممکن است خودش آدم خیلی پاک و دوست‌دار انقلاب و نظام باشد، اما تحت تأثیر افراد نفوذی قرار بگیرد. در تاریخ زیاد از این نمونه‌ها داریم؛ حتی در بین علما و فقهای بزرگوار ما ممکن است نفوذ شود.
 
آیت‌الله اشرفی ضمن تأکید بر لزوم اصلاح قانون شرایط کاندیداتوری در مجلس، گفت: اوایل انقلاب حتی بی‌سوادها هم برای مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام می‌کرد، بعد شرط کردند که کاندیدا برای ثبت‌نام سواد داشته باشد و تا امروز که کارشناسی ارشد را شرط کرده‌اند. امروز هم باید شرایطی برای کاندیدای مجلس تصویب کنند تا فقط افراد محدود و لایقی بتوانند ثبت‌نام کنند؛ نه مثل امروز که هر کسی بیاید ثبت‌نام کند.
 
وی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی جای قانون‌گذاری است و کاندیدای مجلس  هم باید قانون‌گذاری را بداند و هم با قوانین شرع به‌ ویژه مسائل اجتماعی و سیاسی اسلام آگاه بوده و نباید از مسائل اجتماعی و سیاسی کشور بی‌خبر باشد. متأسفانه امروز جامعه ما از نمایندگان مجلس کارهای عمرانی و اجرایی می‌خواهند، نه کارهای قانون‌گذاری.
 
استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه مشهد افزود: یعنی چه دوازده هزار نفر که 40 برابر مقدار نیاز است، ثبت‌نام می‌کنند؟ ما از بین 12000 نفر می‌خواهیم تنها 290 نفر را انتخاب کنیم. کجای دنیا چنین چیزی سابقه دارد؟ معلوم می‌شود یک اشتباهی هست. وقتی صلاحیت این افراد تأیید نشود، دشمنی درست می‌شود. ما از این‌که افراد نفوذی ثبت‌نام کرده‌اند و می‌خواهند وضع را به هم بزنند، بی‌خبر و بی‌اطلاع نیستیم و این خطر است.
 
وی در پایان با تأکید بر ضروت اصلاح قانون کشور برای ثبت‌نام انتخابات مجلس، گفت: مگر شورای نگهبان چقدر فرصت دارد که در این مدت محدود صلاحیت این همه فرد را بررسی کند./845/ت302/ج1
ارسال نظرات