۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۳۱۸۲۳۸

سلسله نشست های معرفتی طریق ولایت در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سلسله نشست های معرفتی طریق ولایت به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.
حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل امروز در نشست طریق ولایت که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار شد، اظهار داشت: ما به یاد و نام حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) نیازمندیم، چراکه مایه احیای عقل و قلب است.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به احادیث، روایات و آیات قرآنی درخصوص حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) افزود: به هنگام مشکلات و بحران زندگی که سبب پریشانی و پشیمانی می شود، یافتن کوثر زندگی بهترین راه حل است زیرا حقیقت در کوثر جمع شده و آن حضرت فاطمه زهرا(س) است.


امام جمعه موقت اردبیل با تبیین مفهوم کوثر ادامه داد: حیات پیامبر کوثر است، هم جاری، هم طهور و هم محیی است، کوثر به فاطمه(س) تعبیر شده است و ما به وجود تمام ائمه نیازمندیم.


همچنین حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: حضرت فاطمه(سلام الله علیها) مادر شیعیان عالم است که خداوند متعال در قرآن کریم، آن بانوی مکرم اسلام را تجلیل می کند.


وی با بیان این‌که حضرت فاطمه(س) لیله القدر عارفان و محور خلقت هستی است، گفت: محور حدیث کسا، مظهر اسما خدا، جلوه جمال و جلال خداوند و کلید تمام مشکلات آن بانوی بزرگ اسلام هستند که امید است در این ایام خوشه چین معرفت سفره فاطمی باشیم.


حجت الاسلام حسینی ادامه داد: شناخت واقعی از مقام والای حضرت زهرا(سلام الله علیها) کار آسانی نیست، زیرا آن حضرت به گفته بزرگان هر کس حضرت فاطمه (سلام الله علیها) با معرفت بشناسد، لیله القدر را درک کرده است./935/203/ب1

ارسال نظرات