۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۳۱۸۲۶۱
آیت‌الله موسوی زنجانی:

مردم در انتخابات با دقت لازم از نفوذ دشمن جلوگیری کنند

خبرگزاری رسا - استاد سطح عالی حوزه علمیه مشهد با بیان این‌که «کسی که التزامی به اسلام ندارد چگونه می‌خواهد در محور قانون اسلام قوانین وضع کند» گفت: حق‌الناس به معنای این است که باید مردم را بیدار کنیم و این تشخیص را در جامعه ایجاد کنیم تا از حق خودشان به‌خوبی دفاع کنند.
آيت الله زنجاني
آیت‌الله سیدمحمد حسینی موسوی زنجانی، از اساتید سطوح عالی حوزه علمیه مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره شرایط کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، به آیه «اجْعَلْنِی عَلَی خَزَائِنِ الْأَرْضِ إِنِّی حَفِیظٌ عَلِیم» اشاره کرد و گفت: حضرت یوسف به حاکم مصر پیشنهاد می‌کند که او را وزیر خود کند، چون هم علم دارم و هم توان مدیریت.
 
وی در ادامه با اشاره به آیه «إِنَّ خَیرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِی الْأَمِین» خاطرنشان کرد: یکى از دو دختر حضرت شعیب به پدرش گفت موسی را استخدام کن، زیرا هم نیرومند و هم امین است.
 
استاد سطح عالی حوزه علمیه مشهد ابراز داشت: افراد صالح اهل تشخیص هستند و مشکلات مردم را درک می‌کنند تا قوانین مناسب با مشکلات را وضع کنند.
 
وی با بیان این‌که «کسی که التزامی به اسلام ندارد چگونه می‌خواهد در محور قانون اسلام قوانین وضع کند؟» گفت: حق‌الناس به معنای این است که باید مردم را بیدار کنیم و این تشخیص را در جامعه ایجاد کنیم تا از حق خودشان به‌خوبی دفاع کنند. مردم اگر واقعاً می‌خواهند یک مجلس کارا و مدیر و مدبر داشته باشند باید در انتخاب افراد دقت کنند و الا شرکت صوری‌ در انتخابات به درد نخواهد خورد.
 
آیت‌الله موسوی زنجانی بیان داشت: حضرت امیرمومنان(ع) می‌فرماید هر کس که بخوابد دشمن همیشه بیدار است و غافل نخواهد شد. فکر نکنیم با یک مصالحه ظاهری، مصالحه واقعی انجام شده است. باید آگاه باشیم و از نفوذ دشمن جلوگیری کنیم./845/ت302/ج1
ارسال نظرات