۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۳۱۸۲۶۷
آیت الله علوی گرگانی در دیدار بسیجیان مدافع حرم:

مدافعان حرم خواب خوش بر دشمن حرام کرده اند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: مدافعان حرم در سوریه و عراق توانسته اند با عمل کردن به دستور رهبری معظم و بزرگان دین دشمنان را ناکام کرده و خواب خوش را برای دشمنان حرام کنند.
علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه ظهر امروز در دیدار جمعی از بسیجیان مدافع حرم در بیت خود با اشاره به اظهار داشت: خداوند وقتی دستوری را در قرآن کریم بیان می کند از خطاب مختلفی برای انسان ها استفاده می کند؛ گاهی یا ایها الناس می گوید، گاهی یا ایها الانسان می گوید؛ اما وقتی از تعبیر یا ایها الذین آمنوا استفاده می کند، معلوم می شود این افراد با ایمان نورچشمی های خدا هستند که باید همه ما خودمان را مخاطب این آیات بدانیم؛ همانگونه که در روایت داریم زمانی که امام مجتبی(ع) این آیات را می شنید لبیک می گفت.

 

وی با بیان این که برای رسیدن به ایمان باید سه مرحله را پشت سر گذاشت، تصریح کرد: نخست این که باید انسان معتقد به خداوندی خدا و ربوبیت او باشد، دوم قبول کردن رسالت پیامبر گرامی اسلام و ملتزم شدن به آن است و در آخر پذیرش ولایت اوصیاء الهی یا همان اولوالامر است که قبول شدن در این سه امتحان مجوز با ایمان شدن انسان است.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی در تبیین معنای اولوالامر اظهار کرد: اهل سنت در معنای این آیه اغراق کرده و آن را به همه سلاطین حتی حکام جور تعمیم داده اند؛ اما واقعا اولوالامر یعنی کسانی که حق فرمان دادن داشته باشند کسی جز ائمه معصومین نبوده اند که جانشینان پیامبر محسوب می شوند.

 

وی با اشاره به حرکت بزرگ امام خمینی(ره) و به ثمر رساندن این انقلاب، تأکید کرد: دلیل پیروزی این انقلاب همراهی مردم با امام بود چراکه هرجا ملت در میان باشند شکستی درکار نخواهد بود و ابرقدرت های دنیا هم کاری نمی توانند بکنند ولی خلاف این مطلب و جدا شدن مردم از رهبری خواست و آرزوی دشمن است.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این که سعادت دنیا و آخرت در حیات واقعی  است، ابراز داشت: خداوند در قرآن می فرماید ای کسانی که ایمان آورده اید به دعوت خدا مبنی بر وارد شدن به حیات ابدی گوش کنید؛ این حیات به طور یقین زندگی دنیوی نیست بلکه زندگی همراه با سعادت مندی و بهروزی است.

 

وی افزود: حیات بر دو نوع است؛ نخست رشد دینی عقل و فهم انسان و دوم حیات اجتماعی که مدافعان حرم در سوریه و عراق مصداق همین نوع دوم حیات هستند و توانسته اند با عمل کردن به دستور رهبری معظم و بزرگان دین دشمنان را ناکام کرده و خواب خوش را برای آن ها حرام کنند./1330/پ202/ج

ارسال نظرات