۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۳۱۸۲۷۹
کوثری در نشست خبری:

سرمایه گذاری خارجی در چارچوب منافع ملی باشد/ اصلاح طلبان اعتقادی به استفاده از ظرفیت های درونی کشور ندارند

خبرگزاری رسا ـ کوثری در نشست خبری با تأکید بر لزوم امنیت در کشور، گفت: بعد از برجام سرمایه گذاری خارجی باید بر مبنای چارچوب منافع ملی باشد و اگر سرمایه گذاران قصد داشته باشند در ایران حکومت کنند این اجازه را به آنها نمی دهیم.
دکتر اسماعيل کوثري، عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با عنوان «پاسداشت امنیت ملی» که بعدازظهر سه شنبه چهارم اسفند ماه در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، گفت: ائتلاف اصولگرایان دومین شعار خود را بعد از پیشرفت و قبل از معیشت بر لزوم امنیت قرار داده است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران در رابطه با امنیت همه هستی خود را به تأسی از حضرت امام (ره) و رهبری قرار داده است، مردم به امنیت ملی توجه خاصی داشته اند برای اینکه اگر خدشه ای به امنیت وارد شود آسیب آن را در اقتصاد و مسائل دیگر شاهد هستیم، برای همین باید امنیت در حد قابل قبولی باشد و این مسأله توسط مردم تقویت می شود.

 

وی در پاسخ خبرنگاری در رابطه با امنیت اقتصادی، گفت: امنیت در اقتصاد، فرهنگ و اجتماع تأثیر گذار است، اگر سرمایه زیاد داشته باشیم اما  به امنیت خدشه وارد شود فایده ندارد، امنیت از امتیاز بالایی برخوردار است، در صدر اسلام نیز حضرت علی (ع) به چهار موضوع عدالت، امنیت، رفاه و تعلیم و تعلم اهمیت می دادند، اگر سرمایه گذاران صداقت خود را در سرمایه گذاری نشان دهند بهتر از ایران را پیدا نخواهند کرد، الان حتی کشور عربستان به خاطر وضعیتی که به آنها از سوی استعمارگران دیکته شده است با مشکل روبرو شده اند، سرمایه گذاری در کشوری انجام می شود که امنیت در آن کشور برقرار باشد.

 

کوثری افزود: افرادی مثل حاج قاسم سلمانی اقداماتی علیه مبارزه با داعش داشتند و اگر افرادی امثال ایشان نبود الان داعش در کشور ما حضور داشت، برای همین دولت باید به مسأله امنیت توجه داشته باشد چرا که از کنار آن می تواند کارهای بزرگی را انجام دهند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگری در همین رابطه افزود: در کشور در موضوع مقررات اقتصادی عدم ثبات وجود دارد، این عدم ثبات نه تنها از سوی سرمایه گذران خارجی حتی از سوی سرمایه گذاران داخلی آیین نامه های ضد و نقیض وجود دارد که اشتیاق به سرمایه گذاری را کم می کند.

 

وی در رابطه با رابطه امنیت بعد از برجام ابراز داشت: تمام نا امنی ها در کشور سویه و عراق برای این ایجاد شد تا امنیت ایران مورد خطر قرار داده شود، اما اقتدار مردمی و نیروی مسئولان این اجازه را به استعمارگران نداده است، بعد از برجام سرمایه گذارن خارجی که قصد سرمایه گذاری دارند باید در چارچوب منافع ملی ایران فعالیت کنند اگر قصد داشته باشند در ایران حکومت کنند این اجازه را به آنها نمی دهیم.

 

کوثری خاطرنشان کرد: در رابطه با موضوع امنیت و برجام آیین نامه های مقرراتی و اقتصادی باید دارای ثبات باشد، ما تعهدات را کامل انجام دادیم طرف مقابل هنوز تعهدهای خود را انجام نداده اند، سرمایه گذران در توافق ظاهری از سوی آمریکایی ها تهدید می شوند تا دادن زمان مجوز قطعی جلوی سرمایه گذاری آنها را می گیرند و  این نشان دهنده تعهد قطعی آنها نیست و موانعی برای سرمایه گذاران وجود دارد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگار شبکه ترکیه در رابطه با تفاوت طیف اصولگرا و اصلاح طلب، اظهار داشت: اصلاح طلب و اصولگرا یک تفکر است، تفکر اصولگرایان بر اساس توان موجود در کشور بعد سرمایه گذاری خارجی است در حالی که تفکر اصلاح طلبان اعتقاد محکمی به ظرفیت های داخلی در کشور ندارد.

 

وی با اشاره به مطرح شدن موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب و نگاه خاص و ویژه ایشان به استفاده از ظرفیت های درونی، گفت: باید از سرمایه و نیروی داخلی استفاده و کمبودها و نیازها از کشورهای خارجی جبران شود، در حالی که در دولت به سرمایه های بیرونی توجه می شود و سرمایه های داخلی بدون استفاده باقی می ماند.

 

کوثری در رابطه با برداشتن تحریم ها، گفت: به نظر مسؤولان دولتی تحریم ها برداشته شده است اما مجلس این را نپذیرفته است، می خواهیم گزارشی ارائه شود که چقدر این تحریم ها برداشته شده است و با باز شدن مجلس این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ خبرنگاری در رابطه با دخالت انگلیس در انتخابات مجلس بیان کرد: آنها فکر می کننند هنوز جنگ جهانی دوم است و به خود اجازه دخالت در کشور جمهوری اسلامی ایران می دهند، آنها باید جنایتکارانی مثل داعش را جمع کنند که توان کمک کردن به آنها را ندارند، اصلاح طلبان نیز باید از حمایت انگلیسی ها برائت جویند در غیر این صورت مردم ایران مشت محکمی به دهان بی بی سی خواهند زد، دخالت در ایران خیال خامی است و نتیجه آن را در پای صندوق های رای خواهیم دید. /818/پ202/ج

ارسال نظرات