۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۳۱۸۲۹۰
نماینده خبرگان رهبری:

شأن و جایگاه مجلس خبرگان فراتر از اقدامات سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: اگر ادعای ولایتمداری داریم باید بدانیم که همه کاندیداهای خبرگان رهبری از فیلتر فقهای مورد تأیید ولی فقیه رد شده اند.
حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اهمیت انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مجلس خبرگان حساسیت خاصی دارد، چراکه پشتوانه اصل ولایت فقیه به عنوان ستون خیمه نظام است.


وی دو وظیفه انتخاب و نظارت بر بقای شرایط رهبری را دو وظیفه مجلس حبرگان دانست و خاطرنشان کرد: پیش از این مردم آشنایی چندانی با وظایف و کارهای خبرگان نداشتند و این دوره به دلیل همزمانی با انتخابات مجلس و نیز اطلاع رسانی گسترده و فضاسازی رسانه ای حساس تر شده است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی حضور پررنگ جناح ها و طیف های مختلف سیاسی در این دوره را ویژگی دیگر انتخابات هفتم اسفند دانست و گفت: تندروی آفت کشور شده است، متأسفانه برخی اقدامات خشونت طلبانه جناح های تندرو سبب بر هم خوردن آرامش در کشور می شود، همین امر باعث خسارات جبران ناپذیری برای اسلام، انقلاب و کشور شده است.


وی با بیان این‌که حمله به سفارت کشورهای خارجی مانند انگلستان و عربستان به بهانه های مختلف از جمله کارهای بیهوده ای بود که هزینه ی مادی و معنوی بسیاری برای ایران بر جای گذاشت، گفت: همین امر موجب شد کشور بیش از 30 میلیون پوند بابت جبران خسارات ناشی از حمله به سفارت انگلستان پرداخت کرده و خسارات حمله به سفارت عربستان را هم باید جبران کند.


امام جمعه مراغه ادامه داد: این اقدامات شان نظام را در جهان خدشه دار کرده و از اسلام و تشیع چهره ای نادرست ارائه می دهد، در فضایی که برخی از جناح های افراطی در پی ناامن جلوه دادن فضای کشور هستند، هیچ کس حاضر به سرمایه گذاری نمی شود، امروز نظام بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی، جایگاه مجلس خبرگان و نیز شأن علمای گرانقدر را بسیار بالاتر از اقدامات جناحی، افراطی و سیاسی دانست و اظهار داشت: اگر ادعای ولایتمداری داریم باید بدانیم که همه کاندیداهای خبرگان رهبری از فیلتر فقهای مورد تائید ولی فقیه رد شده اند.


امام جمعه مراغه در ادامه با اشاره به خط‌دهی رسانه‌های بیگانه افزود: جایگاه مردم بسیار فراتر از این است که با نظر رسانه های بیگانه رای دهند، مردم همواره ثابت کرده اند گوش به فرمان ولایت فقیه و پشتیبان نظام هستند و ادعای تحت تاثیرقرار گرفتن آنان از سوی رسانه های خارجی نادرست است.


وی با اشاره به این‌که تندروی ها هرگز نمی تواند تداوم داشته باشد، افزود: نظر مقام معظم رهبری همواره جذب حداکثری و دفع حداقلی است، اینکه هر روز به جای جذب سربازان ولایت، دلدادگان به نطام و انقلاب و ولایت فقیه را از دایره نظام خارج کنیم، ظلم به رهبری است./935/302/ب1

ارسال نظرات